Aanvraagnummer: 6686
Organisatie: Kadaster
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 36 uur eerste jaar, daarna 18-36 uur
Tarief: €100 per uur
Duur van de opdracht: 11 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 26-02-2025
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 09-02-2025 23:59
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
Omschrijving project
Het Kadaster staat aan de vooravond van de implementatie van een nieuw ERP systeem waarmee we de processen voor HRM, Financiën, Inkoop en Projecten willen moderniseren en optimaliseren. De aanbesteding voor dit nieuwe ERP systeem zal begin 2025 worden afgerond waarbij de keuze is gevallen op AFAS. In het jaar 2025 zal de implementatie worden uitgevoerd waarna op 1 jan 2026 de livegang zal plaatsvinden.
Opdrachtomschrijving
Jij bent verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe ERP systeem vanuit functioneel beheer oogpunt. Deliverables hierin zijn:
- feb - april 2025: opstellen van het inrichtingsdocument en de acceptatiecriteria;
- april – okt 2025: het inrichten van het nieuwe ERP systeem op basis van het inrichtingsdocument;
- april - okt 2025: het opstellen van de bij de inrichting behorende processchema’s en werkinstructies;
- juni – okt 2025: het uitvoeren van de functionele testen van de inrichting;
- okt 2025: het opleveren van de inrichting van het nieuwe ERP systeem;
- sept 2025: het opleveren van het acceptatietestplan en bijbehorende testscripts;
- okt – nov 2025: het organiseren van en begeleiden van de gebruikers bij de acceptatietesten;
- juni – dec 2025: het testen van de twee proefconversies en de definitieve conversie;
- feb 2025 – jan 2026: het opleiden en begeleiden van de Kadaster functioneel beheerders;
- dec 2025 – jan 2026: het opleiden van overige gebruikers;
- jan 2026: nazorg voor de Kadaster functioneel beheerders en
Afhankelijk van de ontwikkelingen van het project, kan de opdracht voor een periode van 2 x 6 maanden worden verlengd. In dat geval betreft de opdracht het afronden van bovenstaande deliverables en optioneel het doorvoeren van optimalisaties in de inrichting ná live-gang van het systeem.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
- AFAS ERP;
- BISL.
Verantwoordelijkheden
Zie opdrachtomschrijving.
Beschikbaarheid
De kandidaat is beschikbaar vanaf 26-02-2025 tot en met 31-01-2026 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden voor 18 á 36 uur per week. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.
U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Verzoek om het cv in PDF formaat aan te bieden. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.
Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.
Minimaal 3 jaar bewezen ervaring als AFAS functioneel beheerder in het domein van HRM.
Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met de implementatie van AFAS in een grote (>1000 medewerkers), complexe en politiek gevoelige organisatie.
Taalniveau Nederlands minimaal B2.
Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.
Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Empathisch, antenne, verbinder, open, transparant; • Communicatief vaardig, zowel schriftelijk als mondeling sterk; • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief; • Klantgericht; • Analytisch vermogen; • Proactief en initiatiefrijk; • Resultaatgericht; • Organisatievermogen.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 30 %
Gewicht van kwaliteit : 70 %
Uitleg gunningscriteria
Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.
De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:
Score Beoordeling
0 Geen antwoord/invulling
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven
1 Onvoldoende
Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet
2 Matig
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster
3 Voldoende
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.
4 Goed
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde
5 Uitstekend
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.
De EMVI komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.
Gunningscriteria Kwaliteit
60 %U toont duidelijk aan (max. 400 woorden) op welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.
40 %U beschrijft (max. 400 woorden) hoe u de implementatie van het nieuwe ERP systeem beziet. Welke succesfactoren zijn volgens u van belang om tot een goede inrichting van het systeem en een goed ingerichte functioneel beheerorganisatie te komen? Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: € 100,00
Competenties te toetsen in interviewfase
Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria.
Interviewfase
Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.
De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 14 februari 2025 in Apeldoorn. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.