Implementatiemanager P&O

Aanvraagnummer: 11012
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Kadaster
Locatie: Eindhoven
Uren per week: 32 per week
Tarief: 105 per uur
Duur van de opdracht: 5,5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 09-06-2025
Optie tot verlenging: 1 x 10 maanden
Sluitingsdatum: 30-05-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Op 1 januari 2026 zal voor het ERP deel het Kadaster overgaan van SAP naar AFAS. De directie P&O is op drie onderdelen betrokken bij deze overgang: als gebruiker, als dienstverlener (functioneel beheer) en als kennisadviseur (domeineigenaar). De manager P&O Services treedt namens P&O op als domeineigenaar voor het projectteam VIBE (optimaliseren bedrijfsvoering en klantregistratie).
Het team P&O Services is op zoek naar een tijdelijke implementatiemanager voor P&O. Er is extra ondersteuning nodig om de directie P&O mee te nemen in de veranderingen en daarin de drie verschillende rollen te blijven onderscheiden. De implementatiemanager zal als verlengstuk optreden, in opdracht van en in nauwe afstemming met de manager P&O Services.
Opdracht
De opdrachtnemer zal optreden als liaison tussen het veranderteam, de domeineigenaar, functioneel beheer en de gebruikers. De opdrachtnemer werkt niet onder leiding en toezicht maar werkt hierin zelfstandig met het doel om tijdig de implementatiekant en de behoeften vanuit P&O goed in beeld te hebben, de gewenste beweging in gang te zetten en te houden. De opdrachtnemer heeft bij voorkeur eerdere ervaring met ERP implementaties.
Je beweegt je binnen het werkveld van de afdeling P&O Services. Daarnaast maak je deel uit van het veranderteam van het project VIBE.
Gedurende de looptijd van de opdracht lever je de volgende resultaten:
- Behoefteanalyse en Rapportage - opleveren in Q3
- Een gedetailleerde analyse van de behoeften van de P&O -afdeling, inclusief een rapport dat deze behoeften in kaart brengt en aanbevelingen doet voor de ERP-implementatie.
- Training en Ondersteuningsmateriaal - opleveren in Q3
- Ontwikkeling van trainingsprogramma’s en ondersteuningsdocumentatie voor gebruikers om hen te helpen bij de overgang naar het nieuwe ERP-systeem.
- Voortgangsrapportages - doorlopend
- Regelmatige rapportages over de voortgang van de implementatie, inclusief eventuele knelpunten en voorgestelde oplossingen.
- Evaluatie en Feedback Mechanismen - opleveren begin Q4
- Systemen en processen voor het verzamelen van feedback van gebruikers en andere stakeholders, en het evalueren van de effectiviteit van de implementatie.
- Risicoanalyse en Mitigatieplan - opleveren eind Q2/begin Q3
- Een analyse van potentiële risico’s binnen de directie P&O die de implementatie kunnen beïnvloeden, samen met een plan om deze risico’s te beheersen en te minimaliseren.
- Inzicht in de effecten van de ERP-implementatie voor de afdeling P&O - opleveren in Q3
- Een analyse van de impact van de implementatie voor de administratieve functies in de directie P&O inclusief de GAP tussen de ist en soll situatie.
- Proces afspraken - opleveren in Q4
- Een duidelijke procesbeschrijving en afspraken rondom wijzigingen in het ERP-systeem tussen de afdeling DPI (waaronder functioneel beheer en de product owner) en de directie P&O (waaronder de arbeidsvoorwaardenadviseur, de salarisadministratie en de data analist).
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn
- Communicatie over, organiseren van en mede beoordelen van de verschillende ontwikkelingen inzake de implementatie van ERP CORE voor de hele directie P&O.
- Coördineren en begeleiden van ESSA-initiatieven binnen domein P&O.
- Betrekken van de juiste mensen die voor de verschillende onderdelen input moeten leveren met akkoord van de domeineigenaar.
- Betrekken van de relevante experts vanuit – keten perspectief.
Vereisten
1. Een maximum uurtarief van € 105,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en overige kosten ;
2. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 5 pagina’s A4;
3. De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
4. Een afgeronde opleiding op minimaal WO niveau;
5. Minimaal 3 jaar ervaring als senior adviseur/implementatiemanager/verandermanager;
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare kennis/ervaring in het HRM domein;
7 .Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie;
Gunningscriteria
8. U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden) (20 punten);
9. U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden) (20 punten);
10. U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden) (20 punten);
11. Kennis van het Kadaster als organisatie een pré vanwege de belangrijke rol naar de dagelijkse praktijk. Beschrijf kort (max 200 woorden) uw kennis van het Kadaster (10 punten);
12. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie (max 200 woorden) en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (10 punten);
13. Een door de kandidaat zelf geschreven beschrijving van aanpak (max 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (20 punten).
Competenties
- Resultaatgericht;
- Helikopterview;
- Adviesvaardigheid;
- Overtuigingskracht;
- Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
- Kwaliteitsgericht;
- Klantgericht;
- Proactief en initiatiefrijk.
Tarief
Minimaal € 95,00
Maximaal € 105,00
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Flextender als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratiesysteem van Flextender worden vastgelegd. Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijenovereenkomst aangaan met de opdrachtnemer. Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijenovereenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de conceptovereenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 30 mei 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.