Informatieanalist project datagestuurd werken basisteam Meierij

Logo van meierijstad, met een gestileerde kleine "m" in blauw en groen boven de naam "meierijstad" in groene kleine letters.

Aanvraagnummer: 2173
Organisatie: Gemeente Meierijstad
Locatie: Gemeente Meierijstad
Uren per week: 24 per week
Tarief: €90 per uur
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 24-06-2024 07:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

Als informatie analist geef je uitvoering aan het project datagedreven werken op het gebied van openbare orde en veiligheid met als doel om onze informatiepositie in de strijd tegen ondermijnende criminaliteit te verbeteren.


Binnen Openbare orde en veiligheid wordt er binnen het Basisteam de Meierij samengewerkt met een aantal andere gemeenten en het RIEC.

Het RIEC heeft een aantal tools ontwikkeld waarmee er meer datagestuurd gewerkt kan worden op basis van openbare bronnen. Op basis hiervan kan er automatisch een eerste informatiebeeld worden opgemaakt op het gebied van ondermijning binnen de gemeente. Vervolgens vul je het informatiebeeld verder in en zorg je voor controles en verrijking van de gegeven om de consistentie en kwaliteit te verhogen.
Op basis van het informatiebeeld help je de gemeente Meierijstad -en mogelijk later het basisteam en andere gemeenten- waar mogelijk te verkennen om verder onderzoek te verrichten naar een aanpak van fenomenen en/of (kansrijke) signalen van ondermijnende criminaliteit.

Concreet ga je aan de slag met:

  • het zorgvuldig verzamelen en samenvoegen van gegevens
  • ongestructureerde data omzetten naar gestructureerde data
  • werk je waar nodig aan een verbetering van dit gegevensverzamelingsproces
  • het opbouwen van een informatiebeeld
  • adviseer en ondersteun je op het gebied van informatiebehoefte en datavraagstukken
  • daar waar nodig schakel je met het interne centrale data specialisten en analisten

Kandidaatomschrijving

  • Je hebt een scherp en analytisch vermogen om grote hoeveelheden data te analyseren, te structureren en patronen te herkennen.
  • Je bent in staat om relevante data te scheiden van irrelevante data
  • Je bent in staat om diverse gegevensbronnen met elkaar te verbinden
  • Je hebt het vermogen om op basis van data een informatiebeeld te maken
  • Je kunt analyseren waar er informatiemist en kunt het gegevensverzamelingsproces verbeteren
  • Je bent in staat om innovatieve IT technologie je snel eigen te maken
  • Je gaat integer om met gevoelige en vertrouwelijke informatie volgens de AVG en Wpg
  • Je bent nieuwsgierig, innovatief en nooit uitgeleerd
  • Je beschikt over informatie- en communicatievaardigheden om iets moeilijks eenvoudig uit te leggen en te presenteren.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van veiligheid is een pré.
  • Affiniteit met het werken binnen een gemeentelijke organisatie.


Je zorgt zelf voor laptop en telefoon en je hebt een VOG die niet ouder is dan 3 maanden.

Eisen

Werk- en denkniveau
HBO
Gerichte werkervaring
Meer dan 3 jaar.Data analist van ongestructureerde data.Ervaring met het gebruik van data-analyse tools

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 30 %


Kennis
Kandidaat heeft bij voorkeur aanvullende kennis op het gebied van data analyse en datastructuren op het gebied van openbare orde en veiligheid.
Weging: 15 %


Ervaring
Kandidaat het bij voorkeur aanvullende ervaring op het gebied van adviseren op basis van databronnen, dit helder en gestructureerd weet over te brengen.
Weging: 20 %


Competenties
- Analytisch- Bestuurlijk-sensitief- Omgevingsbewust- Accuraat- Betrouwbaar
Weging: 10 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
In het gesprek wordt verder ingegaan op de functie eisen en gunningscriteria.

Weging: 25 %

Interviewplanning

De gesprekken vinden plaats op donderdag 27 juni tussen 13.00 en 16.00 uur, het zou fijn zijn als je hier rekening mee wil houden