Aanvraagnummer: 3916
Organisatie: Gemeente Overbetuwe
Locatie: Gemeente Overbetuwe
Uren per week: 20-24
Tarief: €105 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 1-10-2024
Optie tot verlenging: Ja
Sluitingsdatum: 25-09-2024 23:59
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Een leuke, afwisselende baan in een dynamische, maar soms ook complexe werkomgeving! Gemeente Overbetuwe biedt een inspirerend werkklimaat, waarin medewerkers zich uitgedaagd voelen om tot de beste prestaties te komen. Een organisatie in ontwikkeling, waarbij er veel aandacht is voor jouw persoonlijke groei. De medewerkers van gemeente Overbetuwe zijn betrokken bij elkaar en bij de organisatie.
Je werkt vanuit het team Strategie, Personele en Juridische zaken.
Het team Strategie, Personele en Juridische Zaken is onderdeel van het domein Dienstverlening en bestaat uit ruim 25 medewerkers werkzaam op het gebied van strategie, personele en juridische zaken en inkoop. Het cluster Strategie bestaat uit acht senior-adviseurs op het brede gebied van de bedrijfsvoering en dienstverlening die op een integrale wijze gezamenlijke verantwoording nemen voor de doorontwikkeling van de bedrijfsvoering en dienstverlening van de gemeente Overbetuwe.
Je werkt nauw samen met de CISO (informatiebeveiliging), de functionaris gegevensbescherming (privacy), de adviseurs bedrijfsvoering en dienstverlening, met onze partner ICT-Lingewaard, de informatieadviseurs én de teammanager Informatie en Ondersteuning (operationeel-tactische informatievoorziening);
Verantwoordelijkheden
Als informatiemanager ben jij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van onze informatievoorziening. Als strategisch adviseur van management en bestuur zorg je voor een moderne informatievoorziening die aansluit op de behoeften en de doelen van de gemeente Overbetuwe. Vanuit een opdrachtgevende rol richting de medewerkers van de i-Organisatie (adviseurs en projectleiders informatievoorziening, informatieanalist, functioneel beheerders, ICT) ben je verantwoordelijk voor hun functionele aansturing, de hiërarchische leiding van deze medewerkers valt onder de betreffende teammanager.
Als informatiemanager ligt het accent op de volgende werkzaamheden:
- je bent op het gebied van informatievraagstukken en -ontwikkelingen een stevige richtinggevende adviseur voor bestuur, managementteam en teammanagers.
- je bent verantwoordelijk voor het op- en bijstellen van het informatiebeleidsplan en stuurt de integrale uitvoering daarvan vanuit een opdrachtgevende rol aan.
- Doelen voor de komende periode zijn het ontwikkelen van datagedreven werken, portfoliomanagment, vertalen uitkomsten evaluatie ICT-samenwerking met de gemeente Lingewaard, de uitrol van Office365;
Beschikbaarheid
De kandidaat is beschikbaar binnen de aangegeven start en einddatum. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 in PDF toe. Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld. Benoem en beschrijf concreet in uw CV de relevante ervaring waaruit blijkt dat u aan onderstaande eis(en) voldoet. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum en beschrijving van de werkzaamheden te zijn vermeld.
Opleidingseis(en): Kandidaat beschikt over een relevante afgeronde WO opleiding
Werkervaringseis(en): Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in deze functie (of vergelijkbaar) bij middelgrote gemeentelijke organisatie(s) Relevante werkervaring als informatiemanager, programmamanager informatisering of projectleider van ICT in een complexe omgeving;
De interviews zullen plaatsvinden op vrijdagochtend 27 september 2024 . Wij vragen u hier alvast rekening mee te houden.
Gunningscriteria
De kwaliteitsscore komt tot stand door de optelsom van het behaalde percentage op de beschreven wens(en).
Op basis van kwaliteit wordt de top van kandidaten samengesteld en uitgenodigd voor een gesprek. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
Gunningscriteria Kwaliteit
100 %Het beoordelingsteam beoordeelt de mate waarop de CV van de kandidaat aansluit bij de beschrijving van het functieprofiel: - Het CV sluit uitstekend aan bij onze uitvraag (100%) - Het CV sluit goed aan bij onze uitvraag (50%) - Het CV sluit voldoende aan bij onze uitvraag (0%)
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: € 105,00
Competenties te toetsen in interviewfase
- Politiek-bestuurlijke sensitief
- Stevigheid
- Communicatief vaardig
- Verbindend
De kandidaat wordt tijdens het gesprek op deze competenties beoordeeld.
Interviewfase
Toelichting methodiek
- De documenten worden gecontroleerd. De gevraagde documenten dienen zodanig te zijn beschreven, dat de gemeente voldoende inzicht krijgt, om te kunnen beoordelen of aan de eisen is voldaan. Mocht uit documenten of het interview blijken dat de kandidaat niet aan de gestelde eisen of aangegeven wensen voldoet, dan wordt deze als nog knock-out verklaard en niet verder meegenomen in de beoordelingsprocedure.
- Uitsluitend de kandidaat/kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes zich in de top rangorde plaatsen, kunnen worden uitgenodigd voor een interview.
- In het interview worden de eisen en wensen geverifieerd en de aangeboden kandidaat beoordeeld op werk/opdrachtinhoudelijke aspecten, de match met de organisatie en de aangegeven competenties. Op basis van de uitkomst van deze gesprekken vindt het besluit over (voorlopige) gunning van de opdracht plaats.
Mocht aan de hand van het interview blijken dat de toelichting niet in overeenstemming is met de ingediende offerte op zowel de eisen als wensen, kan dit tot uitsluiting leiden.