Aanvraagnummer: 5924
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 02-01-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 27-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met veel mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, waarbij onze inwoners centraal staan. Bij alles wat we doen stellen we ons de vraag: wat draagt dit bij aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? We denken in kansen en mogelijkheden en vinden creativiteit, een informele aanpak en verbinding met de omgeving belangrijk. Team Informatievoorziening is volop in ontwikkeling en zet actief in op een toekomstbestendige informatiehuishouding.
Opdracht
Je wordt ingezet op de verdere ontwikkeling van de informatievoorziening. Je brengt wensen en prioriteiten voor verbeteringen in kaart door gesprekken te voeren met stakeholders op alle niveaus binnen de organisatie. Op basis hiervan stel je analyses en scenario’s op.
In samenwerking met het team onderzoek en toets je hoe oplossingen passen binnen ons IT-landschap en voldoen aan eisen op het gebied van privacy en informatiebeveiliging. Daarbij houd je rekening met de principes van onze IV-strategie. Je werkt aan actuele vraagstukken en richt je op de doorontwikkeling van de informatievoorziening om deze naar een hoger niveau te tillen. Vanuit jouw expertise op het gebied van informatiemanagement benader je vraagstukken integraal.
Verantwoordelijkheden
- Adviseren en schetsen van scenario’s voor vraagstukken over informatievoorziening, in samenwerking met disciplines zoals proces- en projectmanagers, privacy officers en vakspecialisten.
- Sparringpartner zijn voor proceseigenaren met als doel optimalisatie en harmonisatie van proces- en informatiestromen.
- Opstellen van de domeininformatieplannen voor het komende jaar samen met domeindirecteuren en teammanagers.
Vereisten/Kock-outcriteria
- Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur informatiemanagement
- Minimaal 2 jaar werkervaring als informatiemanager bij een overheidsorganisatie
- Minimaal 1 jaar werkervaring met strategische advisering op het gebied van informatiemanagement
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau
Gunningscriteria
- Minimaal 2 jaar werkervaring als informatiemanager bij een gemeente (25 punten)
- Werkervaring met procesmanagement op het gebied van IT en informatiemanagement bij een gemeente (25 punten)
- Werkervaring met het opstellen van een proces- en informatiearchitectuur (20 punten)
- Minimaal 2 jaar werkervaring met bestuurlijke advisering op het gebied van informatiemanagement (10 punten)
- Een korte motivatie door de kandidaat zelf geschreven waarin wordt aangegeven waarom deze opdracht aanspreekt en waarom jij geschikt bent (10 punten)
Competenties
- Analytisch: je doorgrondt complexe informatievraagstukken en vertaalt deze naar toepasbare adviezen.
- Communicatief sterk: je brengt adviezen succesvol over op verschillende niveaus binnen de organisatie.
- Proactief: je denkt in oplossingen, neemt initiatief en biedt toekomstgerichte verbeteringen.
- Enthousiast: je inspireert gebruikers en begeleidt hen in IT-vernieuwingsprocessen.
Beoordeling
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die volgens de organisatie het beste aansluit bij het profiel. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Kandidaten worden geïnformeerd over de voortgang.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11, conform de CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op maandag t/m vrijdag. Het werk vindt voornamelijk plaats op locatie (Stadhuis Purmerend), met de mogelijkheid tot thuiswerken indien het werk dit toelaat.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 6 januari 2024. Kandidaten ontvangen uiterlijk dinsdag 31 december 2024 bericht.
Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.
- De opdrachtnemer moet geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- ‘Bring your own device’ is van toepassing: de kandidaat moet zelf zorgen voor een mobiele telefoon inclusief abonnement, evenals een laptop of tablet.
- Parkeerkosten en reiskosten worden niet vergoed. Het geoffreerde uurtarief is inclusief alle reis- en parkeerkosten.
Reactietermijn
De reactietermijn voor deze opdracht sluit op vrijdag 27 december 2024, 09.00 uur.