Fraud Blocker Informatiemanager | Gemeente Purmerend | Freelance Opdracht

Informatiemanager

Logo van purmerend met een gestileerde groene en blauwe stierenkop naast de merknaam in vet, schreefloos lettertype.

Aanvraagnummer: 6192
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 02-01-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 27-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Gemeente Purmerend is in beweging. De afgelopen jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Bij ons staan inwoners centraal. We vragen ons altijd af: wat draagt dit bij aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Creativiteit, een informele aanpak en verbinding met de omgeving vinden we belangrijk. Team Informatievoorziening richt zich actief op een toekomstbestendige informatiehuishouding.

Opdracht
Je helpt de informatievoorziening verder te ontwikkelen. Door gesprekken met stakeholders breng je wensen en prioriteiten in kaart, waarna je analyses en scenario's opstelt. Samen met het team onderzoek je of oplossingen passen binnen ons IT-landschap en voldoen aan privacy- en informatiebeveiligingseisen. Je houdt daarbij rekening met onze IV-strategie. Naast actuele vraagstukken werk je aan de doorontwikkeling van de informatievoorziening vanuit een integrale benadering en stevige expertise in informatiemanagement.

Je verantwoordelijkheden zijn onder andere:

  • Advies geven en scenario's schetsen voor vraagstukken over informatievoorziening, in samenwerking met proces- en projectmanagers, ISO’s, privacy officers en vakspecialisten;
  • Sparringpartner zijn voor proceseigenaren met als doel optimalisatie van proces- en informatiestromen;
  • Opstellen van de domeininformatieplannen voor het volgende jaar samen met domeindirecteuren en teammanagers.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur informatiemanagement;
2. Minimaal 2 jaar werkervaring als informatiemanager bij een overheidsorganisatie;
3. Minimaal 1 jaar werkervaring met strategische advisering op het gebied van informatiemanagement;
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.

Gunningscriteria
5. Minimaal 2 jaar werkervaring als informatiemanager bij een gemeente (25 punten);
6. Werkervaring met procesmanagement op het gebied van IT en informatiemanagement bij een gemeente (25 punten);
7. Werkervaring met het opstellen van proces- en informatiearchitectuur (20 punten);
8. Minimaal 2 jaar werkervaring met bestuurlijke advisering op het gebied van informatiemanagement (10 punten);
9. Een motivatie geschreven door de kandidaat zelf waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij geschikt bent (10 punten).

Competenties

  • Analytisch: je doorgrondt complexe vraagstukken en vertaalt gebruikersbehoeften naar praktische adviezen.
  • Communicatief: je brengt adviezen helder over op alle niveaus en helpt stakeholders begrijpen wat wel en niet mogelijk is.
  • Proactief: je denkt in oplossingen, neemt initiatief en verbetert de informatievoorziening toekomstgericht.
  • Enthousiast: je inspireert gebruikers en begeleidt hen in IT-vernieuwingsprocessen.

Beoordeling
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aan het profiel voldoet. Alle andere kandidaten worden geïnformeerd. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Een opschortende termijn is van toepassing voor eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie valt in schaal 11, in overeenstemming met de CAO van de opdrachtgever.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd van maandag tot en met vrijdag. Primair op locatie (Stadhuis Purmerend), thuiswerken is mogelijk indien passend bij de werkzaamheden.

Planning
Gesprekken vinden plaats op maandag 6 januari 2024. Kandidaten worden uiterlijk op dinsdag 31 december 2024 geïnformeerd over deelname. Na de gesprekken worden overige kandidaten geïnformeerd over de voortgang.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is verplicht.
  • Indien de opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, dient deze geregistreerd te staan in het Handelsregister conform de Waadi.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit betekent dat de kandidaat een eigen mobiele telefoon inclusief abonnement en een laptop of iPad moet meenemen voor zakelijke doeleinden.
  • Parkeerkosten en reiskosten worden niet vergoed. Het uurtarief is inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.

Reactietermijn
Je kunt reageren tot vrijdag 27 december 2024, 09.00 uur.