Informatiemanager concern breed

Aanvraagnummer: 8822
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Huizen
Locatie: Huizen
Uren per week: 36 per week
Tarief: 110 per uur
Duur van de opdracht: 8 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 21-04-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 15-04-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Huizen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Huizen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Opdrachtgever
Wij zijn er voor onze inwoners. Jouw bijdrage voor de inwoners, de samenleving en de organisatie wordt gezien en gewaardeerd. De lijnen zijn kort en Huizen is tegelijkertijd groot genoeg om impact te maken. We stimuleren jou om verantwoordelijkheid te nemen voor je werk en je krijgt volop ruimte om jouw talenten te ontdekken, in te zetten en te ontwikkelen. Fouten maken mag; leren en ontwikkelen zijn vanzelfsprekend onderdeel van werken in Huizen. Net als plezier! We waarderen goede ideeën en goed werk en zijn eerlijk over waar het beter kan.
Opdracht
In deze 12 maanden ligt de nadruk op van de volgende werkzaamheden:
- Je adviseert de vak-afdelingen binnen de kaders van informatiemanagement/ICT-missie, visie en strategie.
- Je vertaalt de informatiebehoeften naar de nodige applicaties (architectuur). Je coördineert en realiseert (kleinere) projecten of hebt de regie op grotere projecten onder leiding van een (technisch) projectleider. Je signaleert interne en externe ontwikkelingen en vertaalt de mogelijke consequenties naar de roadmap.
- Je levert een inhoudelijke bijdrage aan de ontwikkeling, implementatie en evaluatie van het informatiebeleidsplan 2024 – 2027.
- Je levert een bijdrage aan de professionalisering van onze informatiemanagementprocessen.
- Je bent betrokken bij verschillende projecten op het gebied van data en digitalisering en draagt actief bij verbeteren van bedrijfsprocessen.
- Je ondersteunt bij de implementatie van de Wet Open Overheid en Grip op informatie.
- Je analyseert vervangings- en verbeteringsvraagstukken (applicaties- en datalandschap), brengt consequenties in kaart en vertaalt deze naar concrete projecten en wijzigingsvoorstellen.
- Je zorgt voor afstemming en legt verbinding met de verschillende disciplines binnen het team informatiemanagement, vak-afdelingen en partijen en belanghebbenden binnen -en buiten de organisatie.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van ICT;
3. Beschikbaar per 21 april 2025 voor 36 uur per week;
4. Aantoonbare werkervaring als informatiemanager bij een gemeente.
Gunningscriteria
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 8 jaar met informatiemanagement én het ontwikkelen van informatiebeleid (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen de lokale overheid binnen het fysieke én sociale domein (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar van de ontwikkelingen rondom de wetgeving voor de gemeenten én SaaS transacties (benoem dit duidelijk in het cv.) (15 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar bij een gemeente met het adviseren op het gebied van informatisering vraagstukken (20 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider en/of informatiemanager (20 punten);
10. Maximaal uurtarief van € 110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon- werkverkeer (10 punten).
Competenties
- Je hebt goede analytische vaardigheden;
- Je werkt gestructureerd en accuraat;
- Je bent communicatief sterk en weet de relaties te onderhouden;
- Je werkt graag samen binnen en buiten het team;
- Je bent een goede match met onze kernwaarden: samenwerken, toegevoegde waarde, energie/werkplezier en resultaatgerichtheid.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 17 april 2025 tussen 10.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 15 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.