Aanvraagnummer: 5931
Organisatie: Gemeente Hardenberg
Locatie: Hardenberg
Uren per week: 32 uur
Tarief: €0 - €110 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 4 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 30-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Opdracht
De gemeente Hardenberg zoekt voor de domeinen Ruimte en Openbaar Gebied per direct een Informatiemanager. Je werkt samen met de strategische- en overige informatiemanagers van de gemeente aan de hand van de i-visie en voert het organisatiebrede i-beleid uit. Je adviseert en ondersteunt het management van de domeinen Ruimte en Openbaar Gebied met betrekking tot informatievoorzieningsvraagstukken. Je vertaalt de wensen vanuit de organisatie naar de informatievoorzieningsketen en hebt visie op het applicatielandschap binnen de domeinen. Hieruit initieer je acties en leg je verbindingen met andere domeinonderdelen. Je stelt een informatieplan op, voert businessanalyses uit, bereidt projecten voor en coacht medewerkers die bezig zijn met de uitvoering van de informatieketen.
Opdrachtwerkzaamheden:
- Samenwerken met strategisch- en overige informatiemanagers en uitvoering geven aan het organisatiebrede i-beleid;
- Samenwerken met functioneel beheerders, data-analisten en ICT-specialisten in de domeinen Ruimte en Openbaar Gebied;
- Samenwerken met de Functionaris Gegevensbescherming, Privacy Officer en CISO voor een veilige en privacy-proof informatievoorziening;
- Adviseren en ondersteunen van het management van beide domeinen bij informatievoorzieningsvraagstukken;
- Opstellen van een i-visie per domein samen met het MT, inclusief projectportfolio voor de gewenste doelen;
- Vertalen van wensen naar de informatievoorzieningsketen en ontwikkelen van een applicatievisie binnen het domein.
Opdrachtresultaten:
- Geaccepteerde i-visie voor de domeinen met aandacht voor concernbrede speerpunten en specifieke domeinbehoeften;
- Geaccepteerd projectportfolio voor 2025 met een doorkijk naar 2026;
- Geaccepteerde impactanalyses voor applicaties en de koppelingen met de digitale kaart;
- Geaccepteerde impactanalyses omtrent de concernbrede Cloudstrategie;
- Geaccepteerde Project Start-Ups voor inzet van robotisering en AI;
- Geaccepteerde verbeterplannen voor proces- en zaakgericht werken;
- Geaccepteerde plannen voor uitbreiding van datagedreven werken en bijbehorende producten;
- Voorstellen en adviezen m.b.t. informatievraagstukken voor managementteams.
Vereisten / knock-outcriteria:
- Beschikbaar per 1 januari 2025 voor 32 uur per week;
- Aantoonbare werkervaring met het opzetten en professionaliseren van informatiemanagement binnen overheidsorganisaties;
- Aantoonbare werkervaring met informatievoorziening binnen het kader van de Omgevingswet;
- Aantoonbare werkervaring met procesontwerp in zaaksystemen en doorontwikkeling van zaakgericht werken.
Gunningscriteria:
- Ervaring met doorontwikkeling van software, opstellen en prioriteren van requirements en impactanalyses (25 punten);
- Ervaring met opstellen en uitvoeren van verbeterplannen en adviezen over informatiemanagement (30 punten);
- Ervaring met professionalisering van informatiemanagement binnen gemeentelijke instellingen (30 punten);
- Ervaring met implementatie en gebruik van de applicatie LEEF (10 punten);
- Uurtarief van maximaal € 110,- exclusief btw (5 punten).
Competenties:
- Doel- en resultaatgericht;
- Analytisch;
- Plannen en organiseren;
- Communicatief vaardig;
- Initiatiefnemend.
Functieschaal:
Deze functie is ingedeeld in schaal 11. Deze schaal is verbonden aan de relevante CAO inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals:
1
CV-eisen:
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, inclusief minimaal 2 referenties.
Werkdagen:
De opdracht wordt uitgevoerd van maandag tot en met vrijdag. Hybride werken is mogelijk.
Planning:
De gesprekken vinden plaats op vrijdag 3 januari 2025 tussen 09.00 en 12.00 uur. Kandidaten ontvangen uiterlijk donderdag 2 januari 2025 bericht over hun uitnodiging.
Overige informatie:
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen;
- De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen;
- De opdrachtgever zal om een uittreksel Handelsregister (KvK) vragen;
- De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen;
- Bij inhuur via een derde partij moet deze partij geregistreerd staan conform de Waadi.
Reactietermijn:
U kunt reageren tot maandag 30 december 2024, 09.00 uur.