Fraud Blocker Informatiemanager / projectleider Domein Ruimte | ZZP

Informatiemanager / projectleider Domein Ruimte

Logo van Leidschendam-Voorburg met een kroon, drie golven en een vlam in een gouden kleurstelling, met daarnaast de naam van de gemeente geschreven.

Aanvraagnummer: 4962
Organisatie: Gemeente Leidschendam-Voorburg
Locatie: Leidschendam-Voorburg
Uren per week: 24 uur
Tarief: €125 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 14-11-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Werken bij Leidschendam-Voorburg
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met ongeveer 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.

De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatiegestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

Afdeling
Stap in de wereld van Informatiemanagement, ICT-service en Onderzoek (IISO). Waar innovatie en samenwerking samenkomen. Het dynamische team omvat krachtige clusters: informatiemanagement, informatiebeveiliging, ICT Service (beheer), Business Intelligence en Onderzoek. Met meer dan 65 toegewijde medewerkers - inclusief externe experts - zetten we ons in voor het leveren van hoogwaardige diensten. Onder leiding van onze CIO en twee gepassioneerde teamleiders streven we naar succes en vooruitgang. Bij IISO krijg je niet alleen een baan, maar word je onderdeel van een bruisende gemeenschap die vooroploopt in de wereld van informatietechnologie en -beveiliging.

Opdracht
Je bent werkzaam als informatiemanager binnen het team Informatiemanagement (bestaande uit: informatiemanagers, business & intelligence, architectuur, onderzoek en informatiebeveiliging) waarbij de afdelingen in het ruimtelijk domein je belangrijkste stakeholders zijn. Naast het ruimtelijke domein zijn er nog drie andere domeinen, namelijk het sociaal domein, dienstverlening en interne organisatie. In het afgelopen jaar is er veel geïnvesteerd in de organisatie- en domeinarchitectuur, die kaders moet bieden om een veilig en duurzaam IT-landschap te waarborgen.

Informatiemanagement is een belangrijk onderdeel van de totale dienstverlening. Het team IM, IB en OBI is ambitieus en enthousiast en heeft collega's met verschillende achtergronden die elkaar kunnen versterken. Daarnaast werk je ook samen met andere vakspecialisten (bijvoorbeeld op het gebied van Business Intelligence, Functioneel Beheer) en leveranciers. De teamleden zijn kundig, zelfredzaam en gericht op ontwikkeling en samenwerking. Met de (interne) klant en met elkaar.

Naast advies richting de desbetreffende stakeholders geef je tevens leiding over de kleine projecten/activiteiten rondom informatievoorziening en ICT en het coördineren van de beheerorganisatie in het verlengde daarvan. Je bent verantwoordelijk en aanspreekbaar voor het succesvol bereiken van de afgesproken resultaten. Je bent een kei in netwerken en verbinden van afdeling overstijgende processen. Je kunt projectmatig werken en beschikt over goede adviesvaardigheden.

Jij bent een enthousiaste en energieke teamspeler. Je werkt verbindend en zoekt de samenwerking op. Doordat je afhankelijk bent van data die jouw collega’s binnen de organisatie vergaren, weet je als geen ander om draagvlak te creëren en anderen mee te krijgen. Je staat stevig in je schoenen en houdt van projectmatig werken, het halen van deadlines zie je als een uitdaging. Als medekartrekker van de gehele doorontwikkeling van de informatievoorziening binnen LV weet je het overzicht te behouden en met goede adviesvaardigheden de organisatie verder te helpen.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Maximaal uurtarief van € 125,- inclusief reiskosten woon-werkverkeer, fee Flextender en exclusief BTW;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen vijf jaar als informatiemanager binnen een gemeente;
3. Beschikbaar per november 2024 voor 24 uur per week;

Gunningscriteria
4. Minimaal vier jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen zes jaar met advisering op gebied van informatiemanagement en ICT (30 punten);
5. Minimaal één jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen drie jaar als informatiemanager binnen een gemeente (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met informatiemanagementprojecten op het gebied van RO (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden en inwerken van een nieuwe informatiemanager (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Analytisch vermogen
Je bent in staat om problemen te signaleren, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Je spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt ter zake doende gegevens.

Visie
Het nemen van afstand van de dagelijkse praktijk en plaatst deze in een breder verband. Je bent in staat je op lange termijn te richten en vertaalt informatie naar ideeën in de toekomst.

Inlevingsvermogen
Je onderkent en verplaatst je in de gevoelens en behoeften van anderen, en je houdt rekening met de gevolgen van eigen handelen op andere mensen of onderdelen van de organisatie.

Overtuigingskracht
Je bent in staat om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt om instemming te krijgen met bepaalde plannen, ideeën of producten.

Initiatief
Je signaleert kansen en handelt ernaar in plaats van passief te blijven tot anderen iets gedaan hebben. Je neemt actief maatregelen om de gang van zaken te beïnvloeden.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal vijf pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal twee referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma – di – wo – do – vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 15 november tussen 09.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 14 november bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop of iPad.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 14 november 09:00 uur.