Fraud Blocker Informatiespecialist Amstelland gemeenten | ZZP Opdrachten

Informatiespecialist Amstelland gemeenten

Logo van de gemeente Amstelveen met de tekst "Gemeente Amstelveen" met een rood en zwart schildembleem met daarop drie zilveren kruisen.

Aanvraagnummer: 5062
Organisatie: Gemeente Amstelveen
Locatie: Amstelveen
Uren per week: 32 per week
Tarief: €95 per uur
Duur van de opdracht: 2-12-2024 t/m 1-7-2025
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 02-12-2024
Optie tot verlenging: 3 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 26-11-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdrachtomschrijving

De Amstelland gemeenten (Aalsmeer, Amstelveen, Diemen, Ouder-Amstel en Uithoorn) vormen samen met onze hoofdstad de regio Amsterdam-Amstelland. De regio Amsterdam-Amstelland heeft een centrale positie, met de nabijheid van Schiphol, het Noordzeekanaalgebied en de bloemenveiling. Hoewel de Amstelland gemeenten voor een groot deel een dorps en groen karakter hebben, fungeert de regio als belangrijk logistiek en financieel knooppunt. Een internationale hotspot voor cultuur, innovatie, handel en … criminaliteit.


Als informatie-specialist binnen het Ondersteuningsteam Amstelland (OTA) houd jij je bezig met het versterken van de informatiepositie op het gebied van de ondermijnende criminaliteit van en de onderlinge samenhang tussen deze informatieposities binnen de gemeenten.

Jij bent verantwoordelijk voor het hele informatieproces: van het initiëren van een vraag tot het verzamelen, verwerken en verspreiden van de informatie. Je verzamelt de informatie uit verschillende gemeentelijke systemen en (openbare) bronnen.

Jouw startpunt voor onderzoek zijn lokale signalen, regionaal bekende criminele fenomenen, en aanbevelingen uit rapportages elders in het land.
Je verzamelt informatie over personen, bedrijven en modus operandi die wijzen op ondermijning. Met jouw kennis coördineer, structureer en breng je de informatiestromen bijeen. Vervolgens interpreteer jij de verkregen informatie, en zoek je naar antwoorden op de door jou geformuleerde onderzoeksvragen.
Jij bouwt en onderhoudt een (lokaal) netwerk op het gebied van integrale informatiedeling. Hierbij organiseer jij de samenwerking met de informatiespecialisten van de gemeenten en andere partners in het veiligheidsdomein.
Je overlegt met hen om (meer) informatie te vergaren. Op deze manier krijg je een totaal beeld in je onderzoek. Uiteindelijk stel je analyses op ten behoeve van criminele fenomenen of locaties binnen de gemeenten.

Als informatie-specialist schakel jij vanaf het begin met de (handhavings)juristen binnen de gemeenten en het OTA over de juridische grondslag en haalbaarheid van jouw plannen.

De start van deze opdracht is z.s.m. met 1 december 2024 en is voor maximaal 12 maanden. Een optionele periode van verlenging is opgenomen in deze opdrachtverstrekking cf aanbestedingswet, de zogeheten herzieningsclausule om de flexibiliteit te behouden bij veranderende omstandigheden.

Kandidaatomschrijving

  • Het vergaren en verrijken van informatie ten behoeve van gemeentelijke signalen en casuïstiek;
  • Identificeren en ontsluiten van interne en externe informatie-bronnen die relevant zijn in de aanpak van ondermijning;
  • Signaleren kansen en knelpunten in de informatievoorzieningen binnen en tussen de gemeenten;
  • Het adviseren over actiegericht onderzoek naar ondermijnende criminaliteit binnen fenomenen, branches of gebieden;
  • Het in kaart brengen van informatie en expertise die nodig zijn voor het beantwoorden van informatievragen;
  • Het met oog voor de privacy borgen en vergroten van de informatiepositie van en de onderlinge samenhang van deze informatieposities tussen de gemeenten;
  • Adviseren over en ondersteunen bij implementeren van innovatieve methoden voor analyse- en visualisatie;
  • Het bijdragen aan of zelf opstellen van informatieproducten en het bewaken van de voortgang van de totstandkoming daarvan;
  • Indien gevraagd verzamelen en analyseren van managementinformatie;
  • Onderhouden van contact binnen de gemeenten en andere belangrijke partners binnen het veiligheidsdomein

Competenties

  • Initiatiefrijk
  • KritischGestructureerd
  • Analystisch
  • Teamplayer

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.


Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG-P
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG-P af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.




Eisen

Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning
  • VOG-P
  • formulier inhuurgegevens kandidaat
  • Verklaring van geheimhouding en integriteit

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %

Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De kandidaat dient in (maximaal) een A4 gemotiveerd aan te geven wat zijn of haar drijfveren zijn en hoe hij/zij invulling denkt te geven aan de opdracht als informatiespecialist Amstelland gemeenten.

De brief wordt getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de opdracht/kandidaat omschrijving. De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te zijn.

Weging: 10 %

Opleiding (HBO)
Op cv aantoonbaar minimaal een 4 jarige HBO opleiding (in de richting van Bestuurskunde, Integrale Veiligheidskunde, Criminologie, Communicatiewetenschappen of daaraan verwant)
Weging: 15 %

Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring in het werken met data in de afgelopen 4 jaar
Weging: 15 %

Werkervaring
Op CV aantoonbaar ervaring en kennis van de taken, bevoegdheden en werkprocessen/ informatiesystemen van gemeenten ( geef dit per werkgever aan)
Weging: 5 %

Werkervaring
Op CV aantoonbaar ervaring met met vraagstukken van criminaliteitsbestrijding
Weging: 5 %

Werkervaring
Op CV aantoonbaar werkervaring bij een RIEC of één van de convenantpartners in de afgelopen 5 jaar.
Weging: 5 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
  • Competenties voor deze uitvraag.
  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Weging: 25 %

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op woensdag 27 november tussen 14.00 en 16.00 uur. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Reageer nu op deze opdracht!

5062 - Informatiespecialist Amstelland gemeenten