Aanvraagnummer: 5054
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 36 uur
Tarief: €70 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 02-12-2024
Optie tot verlenging: 3 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 19-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Let op: Deze opdracht kan niet als zzp'er worden uitgevoerd.
Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, zorgen voor nu en werken aan morgen
Met dit motto verbinden we onze ambities voor Hilversum met de wensen en behoeften van de Hilversummers.
De afgelopen jaren hebben we gebouwd aan een fundament voor Hilversum. Belangrijke aspecten zijn naar elkaar omkijken, toegankelijke voorzieningen voor hulpbehoevenden en veilige buurten. We wensen dat inwoners voor elkaar zorgen en zaken lokaal kunnen regelen. Waar nodig bieden we zorg of ondersteuning. Daarnaast hebben we aandacht voor werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving, en sport-, kunst- en cultuurvoorzieningen.
Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt en zich kan ontplooien. Daarom blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties voor hun zorgen, ideeën en wensen.
Opdracht
- Behandelen van aanvragen levensonderhoud in het kader van de Participatiewet;
- Klantencontact en beheren van een bestand van ongeveer 160 bijstandsgerechtigden;
- Beoordelen en behandelen van uitkeringsverzoeken;
- Behandelen van aanvragen bijzondere bijstand;
- Uitvoeren van rechtmatigheids-, beëindigings-, en wijzigingsonderzoeken;
- Opstellen van rapportages en beschikkingen;
- Voorlichting en advies aan inwoners met een hulpvraag;
- Telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren;
- Deelnemen aan loketdienst;
- Toepassen van maatwerk op basis van de situatie;
- Begeleiden van (nieuwe) medewerkers;
- Toetsen van de kwaliteit van collega’s werk;
- Samenwerken met collega’s van Werk en Participatie, WMO, Jeugd en Regie.
- Vraagbaak voor collega’s;
- Maandelijks meewerken aan de uitbetaling leefgeld voor Oekraïense vluchtelingen.
Opdracht voor een kandidaat:
Werkervaring en kennis van de Participatiewet overbrengen op consulenten in opleiding;
Ervaring met de doelgroep Jongeren en meedenken over het Poortproces voor Jongeren;
Naast beheer van een klantenbestand werken met de doelgroep Jongeren;
Training en ondersteuning van inkomensconsulenten, zowel aan de poort voor jongeren als in bestandsbeheer.
Zelfvoorzienend in laptop en telefoon.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Beschikbaar per 2 december voor 36 uur per week;
2. Maximum uurtarief van €70,00 exclusief btw;
3. Ervaring met Suite4Wiz;
4. Minimaal 3 jaar ervaring als inkomensconsulent in de afgelopen 6 jaar.
Gunningscriteria
1. Afgeronde hbo bachelor opleiding (40 punten);
2. Ervaring met aanvragen levensonderhoud en bestandsbeheer (10 punten);
3. Minimaal 5 jaar ervaring als inkomensconsulent in afgelopen 6 jaar (50 punten).
Competenties
- Verantwoordelijkheid
- Analytisch vermogen
- Oordeelsvorming
- Klantgerichtheid
- Kwaliteitsgerichtheid
- Fraude-alertheid
- Nauwkeurigheid
Functieschaal
De functie is ingedeeld in schaal 9 volgens de CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals 3
CV-eisen Maximaal 5 pagina’s in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen Maandag t/m vrijdag
Planning
Gesprekken zijn gepland op donderdag 21 november 2024.
Overige informatie
- Er is een VOG nodig. De verwerking kan 4 weken duren, 8 weken voor VOG-P. Kosten zijn al verrekend in het uurtarief.
- Reiskosten worden niet vergoed. Eventuele werk-gerelateerde reiskosten kunnen worden gedeclareerd.
- ‘Bring your own device’. Kandidaten moeten een telefoon en laptop/iPad meenemen.
- Opdrachtnemer moet geregistreerd zijn als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt.
Reactietermijn Tot dinsdag 19 november 2024, 09.00 uur.