Inkomensconsulent

Logo van Hilversum Mediastad, met een blauw schild met een geel propellerachtig symbool en de tekst "Hilversum Mediastad" in blauw en geel.

Aanvraagnummer: 8489
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 36 per week
Tarief: 70 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 3 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 07-04-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.

De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Opdracht
- Je behandelt aanvragen levensonderhoud in het kader van de Participatiewet;
- Daarnaast onderhoud je het klantencontact (bestandsbeheer van rond de 160 bijstandsgerechtigden) en het contact met instanties;
- Je beoordeelt en behandelt uitkeringsverzoeken;
- Je behandelt aanvragen bijzondere bijstand;
- Je voert rechtmatigheids-, beëindigings-, wijzigingsonderzoeken uit;
- Je stelt rapportages en beschikkingen op;
- Je zet uitkeringscomponenten klaar in het financieel dossier in Suite4WIZ.
- Je geeft voorlichting aan en adviseert inwoners met een hulpvraag;
- Je bent tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar;
- Je draait om toerbeurt loketdienst;
- Je past maatwerk toe als de situatie van de inwoner daar om vraagt;
- Je bent in staat (nieuwe) medewerkers te begeleiden;
- Je bent in staat de kwaliteit van het werk van collega’s te toetsen;
- Je werkt nauw samen met de collega´s van team Werk en Participatie, WMO en Jeugd en Regie.
- Je bent een vraagbaak voor collega’s
- Je draait 1 dag per maand mee met de uitbetaling leefgeld Oekraïense vluchtelingen

Vereisten
1. 36 uur per week beschikbaar, waarvan in ieder geval de helft fysiek op kantoor;
2. Een maximum uurtarief van €70,00 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten;
3. Aantoonbare werkervaring met Suite4Wiz;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Inkomensconsulent;

Gunningscriteria
5.  Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van  aanvragen levensonderhoud én bestandsbeheer (geef dit duidelijk aan het in cv met een voorbeeld) (10 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als inkomensconsulent (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Verantwoordelijkheid
  • Analytisch vermogen
  • Oordeelsvorming
  • Klantgerichtheid
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Fraudealertheid
  • Nauwkeurigheid

Benodigd aantal professionals

3.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 7 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!