Inkomensconsulent Levensonderhoud

Logo van de gemeente Haarlemmermeer met kleurrijke abstracte iconen, waaronder een boom, fiets en gebouwen.

Aanvraagnummer: 2872
Organisatie: Gemeente Haarlemmermeer
Locatie: Gemeente Haarlemmermeer
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 02-09-2024
Optie tot verlenging: 9 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 08-08-2024 17:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

Als Inkomenssconsulent bij Gemeente Haarlemmermeer heb je een zelfstandige rol in contact met inwoners als het gaat om financiële dienstverlening. Je werkt nauw samen met de Casemanager werk met als doel de inwoner zo snel mogelijk zelfvoorzienend te laten zijn.

Als Inkomensconsulent voer je onderstaande werkzaamheden uit:
•het verstrekken van informatie, advies en inlichtingen aan de inwoner
•het beoordelen van aanvragen levensonderhoud in het kader van de PW op volledigheid en rechtmatigheid
•het beoordelen van aanvragen bijzondere bijstand en minimaregeling op volledigheid en rechtmatigheid
•het zelfstandig vullen van het uitkeringsdossier in Civision en archiveren in Djuma en opstellen van rapportages en beschikkingen.

De kandidaat is vanaf september beschikbaar en werkt fulltime (36 uur)








Kandidaatomschrijving

Wij zijn op zoek naar een ervaren Inkomensconsulent voor 36 uur per week met onderstaand profiel:
•HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding op het gebied van maatschappelijk werk of sociaal juridische dienstverlening
• minimaal 3 jaar werkervaring bij een gemeentelijke Sociale Dienst
• je hebt actuele werkervaring als Inkomensconsulent
• kennis van voorliggende voorzieningen en ons gemeentelijk beleid
•kennis van regelingen met inkomensafhankelijke componenten (fiscale kennis en kennis van lonen, loonspecificaties e.d.)
•je bent in staat om beoordelingen te maken op basis van de balans tussen geld (middelen), hart (het volgen van je hart) en hoofd (kaders)
•alert op de mogelijkheid van fraude en omgaan met ongewenst gedrag
• je hebt actuele werkervaring met Civision Samenlevingszaken en Djuma
• je beschikt over uitstekende (motiverende) gesprekstechnieken

De kandidaat heeft geen andere opdracht lopen bij een andere opdrachtgever waardoor het totaal van de opdrachten meer dan 48 uur per week is.




Eisen

Werkervaring als consulent Levensonderhoud
Minimaal 3 jaar werkervaring bij een gemeentelijke Sociale Dienst in de functie van inkomensconsulent. Opgedaan in de afgelopen 3 jaar. Dat wil zeggen: niet alleen Tozo en/of energietoeslag maar allround inkomensconsulent. Ervaring met intakegesprekken voor levensonderhoud, beëindigingen, mutaties, bijzondere bijstand en minima.Opgedaan in de afgelopen 3 jaar.
Referentie vereist
Actuele kennis en werkervaring met Civision Samenlevingszaken en Djuma
Minimaal 4 maanden werkervaring opgedaan in het werken met Civision Samenlevingszaken in de afgelopen 2 jaar. Zelfstandig vullen en muteren van uitkeringsdossiers. Je weet hoe Djuma werkt en weet de koppeling tussen Civision en Djuma toe te passen.
Referentie vereist
ZZP
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is beoordeeld of sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een zzp’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk/realistisch is, is de gemeente van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een zzp’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip zzp’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/groot aandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de te detacheren persoon. Een zzp’er/DGA als hierboven bedoeld kan alleen inschrijven op de opdracht als hij/zij in dienst treedt van het detacherings-/payrollbedrijf. Kies Ja indien u zich hieraan conformeert.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %


Ervaring als consulent Levensonderhoud
Minimaal 3 jaar werkervaring bij een sociale dienst in de functie van inkomensconsulent met Levensonderhoud, opgedaan in de afgelopen drie jaar. LET OP: Alleen ervaring met energietoeslag/TOZO afhandelen is onvoldoende. Referentiecheck bij laatste opdracht
Weging: 20 %


Kennis Civision en Djuma
Minimaal 4 maanden ervaring met het werken met Civision Samenlevingszaken. Zelfstandig vullen en muteren van uitkeringsdossiers. Ervaring opgedaan in de laatste 2 jaar.Je weet hoe Djuma werkt en weet de koppeling tussen Civision en Djuma toe te passen.
Weging: 20 %


Afgeronde JK-GSD
je hebt een afgeronde JK-GSD opleiding, diploma/certificaat aanwezig
Weging: 20 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Er moet een klik zijn met het team

Weging: 20 %

Interviewplanning

De gesprekken vinden plaats in de week van 19 augustus