Inkoop- en contractbeheerder

Aanvraagnummer: 13279
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Dronten
Locatie: Dronten
Uren per week: 24 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-08-2025
Optie tot verlenging: 1 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 01-07-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Heerde mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Heerde. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is'.
Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.
Opdracht
De gemeente Dronten koopt jaarlijks voor miljoenen aan producten en diensten in. Dit vraagt om een professionele wijze van inkopen en aanbesteden. Het inkoopteam bestaat uit: één strategisch inkoopadviseur, één inkoopadviseur en één medewerker inkoop- en contractbeheer. Wegens een zwangerschap van de medewerker inkoop- en contractbeheer is tijdelijke inzet noodzakelijk om de rechtmatigheidsanalyses, werkprocessen, contractbewaking en afstemmingsmomenten uit te kunnen blijven voeren.
Je voert zelfstandig diverse administratieve en ondersteunende werkzaamheden uit op het gebied van inkoop- en contractbeheer. Tot jouw taken behoren onder andere:
- Het uitvoeren van rechtmatigheidsanalyses;
- Het uitvoeren van werkzaamheden voor lijncontroles;
- Het invoeren van contracten en het verwerken van wijzigingen en signaleringen in het systeem;
- Het beheren en bijhouden van de gezamenlijke mailbox;
- Het uitvoeren van overige administratieve en ondersteunende werkzaamheden.
Je hebt hierbij regelmatig contact met collega’s uit verschillende afdelingen binnen de organisatie. Nauwkeurigheid en een gestructureerde werkwijze zijn essentieel bij het uitvoeren van deze taken.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur bij een gemeente;
4. Aantoonbaar in het bezit van het NEVI 1 certificaat;
Gunningscriteria
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als inkoop- en contractbeheerder in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);
6. Aantoonbaar in het bezit van het NEVI 2 certificaat (30 punten);
7. Aantoonbare kennis van het uitvoeren van een rechtmatigheidsanalyse (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (30 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Klantgericht
- Analyserend vermogen
- Samenwerken
- Proactief
- Communicatief vaardig
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht kan worden vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr.
Hybride werken is mogelijk in overleg. Maximaal 1 dag thuiswerken en 2 dagen op kantoor.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 9 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 juli 2025 een uitnodiging. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 1 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.