Inkoopadviseur Provincie

Aanvraagnummer: 8909
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Provincie Noord-Brabant
Locatie: s-Hertogenbosch
Uren per week: 24 per week
Tarief: 85 - 95 per uur
Duur van de opdracht: 3.5 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-05-2025
Optie tot verlenging: 2 x 2 maanden
Sluitingsdatum: 22-04-2025 06:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Opdrachtomschrijving
Ben jij een gedreven en zelfstandig strategische inkoopadviseur met oog voor ontwikkeling en vernieuwing, die graag zijn tanden zet in complexe en gevoelige inkooptrajecten? Iemand die regie kan voeren binnen complexe netwerken met uiteenlopende belangen om tot de beste en aansprekende resultaten te komen en draag je van nature bij aan het verder ontwikkelen en professionaliseren van de inkoopfunctie?
Wat ga je doen?
• Je treedt op als businesspartner voor de opdrachtgevers van de provinciale organisatie. Je stelt inkoopstrategieën op voor het realiseren van provinciale opgaves in complexe en gevoelige dossiers met grote politieke, organisatorische en commerciële belangen.
• Je voert regie over complexe inkooptrajecten en draagt zorg voor het risicomanagement.
• Je draagt proactief bij aan ontwikkeling en uitvoering van het inkoop- en (Europese) aanbestedingsbeleid op tactisch en strategisch niveau.
• Je streeft continu naar verbetering en ontwikkeling van de dienstverlening en draagt bij aan het verder professionaliseren van inkoop en aanbesteden en aan kennisontwikkeling bij de businesspartners, opdrachtgevers en andere betrokkenen. Je ontwikkelt initiatieven hiervoor.
• je voert accountgesprekken in jouw programma’s om de inkoopbehoefte op tafel te krijgen en leeft je daarbij in de behoefte van de opdrachtgever in.
• samen met opdrachtgevers en contractmanagers ontwikkel en onderhoudt je kennis van relevante markten.
Zo lever jij jouw bijdrage aan Brabant!
Binnen het programma Bedrijfsvoering, Beleid en Advisering (BBA) is het team Inkoop en Contractmanagement (ICM) verantwoordelijk voor inkoop van alle leveringen, diensten en werken (behalve infrastructurele werken en daaraan gerelateerde ingenieursdiensten en werkenopdrachten voor projecten en vastgoed). Als businesspartner zorgen wij samen met de programma’s voor efficiënte inkoop- en contractmanagementprocessen die leiden tot optimaal inkoopresultaat (value for money). Dit doen we vanuit een regierol. Aan de voorkant adviseren wij – vaak in samenspraak met andere businesspartners in huis - over het best passende inkooptraject en voeren we vervolgens de regie over het inkoopproces. Deze opdracht richt zich met name op de voorkant van het proces (agregeren en specificeren van de inkoopbehoefte).
Met wie werk je samen?
Je gaat werken in een team dat ondernemend, integer en deskundig is. Persoonlijke betrokkenheid en het levenscyclus-denken in mogelijkheden en oplossingen staan centraal. Wij zijn steeds op zoek naar een praktische benadering binnen de kaders van wet- en regelgeving met een bewuste risico afweging.
Kandidaatomschrijving
Herken jij jezelf hierin?
• Je hebt brede theoretische kennis van inkoop (HBO werk- en denkniveau).
• Je hebt grondige kennis van en ervaring met overheidsinkoop in complexe trajecten.
• Je bent analytisch, verbindend en in staat om in- en extern effectieve samenwerkingsrelaties te bouwen en onderhouden.
• Je bent organisatorisch en politiek-bestuurlijk sensitief en omgevingsbewust, hebt affiniteit met de context en doelstellingen van de programma’s en bent in staat om snel de relevante kennis daarover te verwerven.
• Je bent een stevige persoonlijkheid en een volwaardig gesprekspartner in projectgroepen en voor programmamanagers.
• Je bent uitstekend in staat om door te vragen, te onderhandelen en met belangentegenstellingen om te gaan.
• Je bent ondernemend en beschikt over een prettige dosis lef; je bent realistisch en je denkt in termen van mogelijkheden en oplossingen.
Interviewplanning
Wij streven ernaar de gesprekken te houden op donderdag 24 april 2025.
Toelichting op rooster
Inhuurperiode bedraagt 16 weken. De provincie stimuleert anders werken en ontmoeten. Daarbij hanteren we het principe thuiswerken wanneer het kan en op kantoor aanwezig zijn wanneer het moet. Door de regel is dit ongeveer 50-50 verdeeld.
Bijlagen
Eisen
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %
Opleiding: weging 15 %
Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde hbo-opleiding of post-hbo-opleiding op het gebied van inkoop voor publieke organisaties. Dit blijkt uit het CV.- Geen afgeronde opleiding (1 %)
- Wel afgeronde opleiding (15 %) 15 %
- 2 jaar of minder ervaring (1 %)
- 3 of 4 jaar ervaring (15 %)
- 5 jaar of meer ervaring (25 %) 25 %
- Minder dan 2 jaar ervaring (1 %)
- 2 tot 4 jaar ervaring (10 %)
- 5 jaar of meer ervaring (15 %) 15 %