Inkoper – IT

Aanvraagnummer: 12777
Contractvorm: Detachering
Organisatie: ASN Bank
Locatie: Utrecht, Croeselaan 1
Uren per week: 36 per week
Tarief: 115 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 17-06-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Over ASN Bank:
Wij zijn voortaan samen één merk: ASN Bank. Een sterke bank die wendbaar is, krachtig en toekomstbestendig. We willen zowel commercieel als operationeel vandaag al het verschil maken. Zodat we ook morgen kunnen zorgen voor mens en maatschappij.
LET OP:
- Graag de contactgegevens van de kandidaat en van jullie als partij uit het CV halen, mocht het CV toch contactgegevens bevatten, dan zullen wij de kandidaat niet aanbieden bij de klant;
- Het is voor de leverancier NIET toegestaan om rechtstreeks contact op te nemen met De Volksbank. Als hier geen gehoor aan wordt gegeven, volgt er één waarschuwing en bij herhaling wordt de leverancier uitgesloten van aanvragen van De Volksbank;
- Reistijd van een kandidaat mag niet langer zijn dan 60 minuten;
- het is niet toegestaan om boven het max tarief aan te bieden, kandidaten die boven het max tarief aangeboden worden zullen wij moeten afwijzen;
- Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Biedt dus zsm een geschikte kandidaat aan;
- Leveranciers mogen slechts 2 kandidaat aanbieden. Mochten er door één partij meerdere kandidaten aangeboden worden, dan zullen wij alle kandidaten moeten afwijzen.
- Door het groot verwachtte aanbod voor deze rol zullen wij afgewezen kandidaten niet voorzien van een inhoudelijke terugkoppeling;
Ben jij een ervaren inkoopprofessional met een scherp oog voor strategische leveranciersrelaties en kostenoptimalisatie? Als Senior inkoper IT speel je een sleutelrol in complexe onderhandelingen, intern stakeholdermanagement en het ontwikkelen van innovatieve inkoopstrategieën. Spreekt je dit aan? Solliciteer, sluit je aan bij ons dynamische team en maak impact in een toekomstgerichte organisatie!
Het verhogen van de inkoopvolwassenheid van ASN Bank. Daarop ligt de komende tijd jouw focus als inkoper. Samen met je collega’s zet jij je in voor de verdere professionalisering van onze inkoopportefeuille. Je evalueert wat de afgelopen jaren goed is gegaan op het gebied van inkoop, en wat er beter kan. Binnen het aandachtsgebied IT ben jij dé adviseur voor alle inkoopvragen en jij bent de regisseur van het inkoopproces. Je adviseert interne opdrachtgevers bij het opstellen van specificaties en weet welke partijen de gewenste diensten kunnen leveren. Jij zorgt dat alle contracten voldoen aan de wet- en regelgeving zoals EBA guidelines en DORA. Naast je eigen kennis hiervan betrek je, waar nodig, juristen, privacy - en security en 2e lijn risico en compliance specialisten en zorgt voor een compleet dossier. Verder zorg je dat eisen over bijvoorbeeld kwaliteit en duurzaamheid goed zijn vastgelegd.
Je brengt onderhandelingen met leveranciers tot een goed einde en je bent er eindverantwoordelijk voor contracten voldoen aan alle eisen. Door een goede relatie op te bouwen met de bedrijfsonderdelen waarvoor jij werkt, word je gezien als de business partner voor alle sourcing en inkoopvragen.
Een uitdagende rol? Die heb je zeker, want je kijkt verder dan de waan van de dag. Bijvoorbeeld door samen met collega’s te bepalen welke inkoopprocessen efficiënter kunnen. Ook lever je als inkoper een belangrijke bijdrage aan de huidige transformatie van ASN Bank waarbij kostenoptimalisatie een belangrijk speerpunt is.
Jouw verantwoordelijkheden op een rij:
- Je voert inkooptrajecten uit en verzorgt de contractering. Daarbij draag je afgesloten contracten warm over naar je collega’s van contractmanagement;
- Je bouwt en onderhoudt relaties met je interne opdrachtgevers. En zorgt daarbij dat het inkoopbelang van de organisatie zo goed mogelijk wordt gediend.
- Je adviseert over inkoopvraagstukken en mogelijkheden die de markt biedt en levert daarmee een bijdrage aan de doelen van onze diverse bedrijfsonderdelen.
Hier kom je te werken:
Jouw thuisbasis? Dat is het Expertise Center Inkoop. Met ons team van meer dan 30 collega’s ondersteunen we ASN Bank bij alles wat met inkoop en contractmanagement te maken heeft. De sfeer van ons team is informeel: we hebben aandacht voor elkaar en zijn betrokken. Vanaf je eerste dag krijg je een buddy, die jou helemaal wegwijs maakt. We werken deels vanuit huis, maar we vinden het wel fijn om elkaar twee keer per week op kantoor te treffen voor bijvoorbeeld teamoverleggen.
Jouw kwaliteiten:
Zelfstandig, resultaatgericht en gestructureerd, daarin herken jij jezelf. In je werk bewaak je het overzicht, ga je voor de beste resultaten en denk je in oplossingen. Als professional binnen de inkoopwereld ken je je verantwoordelijkheid. Je durft met in- en externe partners de confrontatie aan te gaan in het belang van de ASN Bank en zet daarbij je adviesvaardigheden en overtuigingskracht in.
Verder heb je:
Aantoonbaar HBO- of WO-niveau in een bedrijfskundige, economische of juridische richting;
- Relevante werkervaring in de richting van strategische inkoop.;
- Aantoonbare ervaring met complexe inkoopprocessen binnen IT.;
- Inkoopopleidingen zoals NEVI 1, 2 en 3 zijn een pre;
- Relevante werkervaring omtrent het opstellen en uitonderhandelen van contracten;
- Werkervaring met het schrijven van strategische advies(nota's), managementpresentaties, leveranciersconsolidatieplannen en besparingsinitiatieven is een pre.
De Volksbank met haar bankmerken SNS, ASN Bank, BLG Wonen en RegioBank gaan verder onder één naam: ASN Bank. Zo spelen we sneller in op veranderingen en bouwen we aan een wendbare en toekomstgerichte bank. Een bank die toegankelijk is en zich inzet voor onze klanten én de samenleving.
Aanvullende informatie:
- Er wordt hybride gewerkt;
- Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (Volksbank) cao. Deze inzet valt in schaal 11 van de Volksbank cao;
- Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands;
- Pre-employmentscreening: Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening;
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd;
- Daarnaast is het van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag;
-