Intaker / Inkomensconsulent

Logo van de gemeente veenendaal met een gestileerde blauwe 'v' naast het woord "gemeente veenendaal" in grijs.

Aanvraagnummer: 3210
Organisatie: Gemeente Veenendaal
Locatie: Veenendaal
Uren per week: 24 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 09-08-2024 12:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Veenendaal is een mooie, actieve gemeente, centraal gelegen aan de A12, met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. De gemeente heeft een bruisende binnenstad met een groot en gevarieerd winkelcentrum, een innovatief ICT-centrum voor de regio en volop plannen voor de toekomst. Met de ontwikkeling van het centrumplan Brouwerspoort en diverse andere nieuwbouwlocaties zoals Veenendaal-oost, zal Veenendaal naar zo'n 70.000 inwoners groeien. Ook persoonlijke groei van onze medewerkers staat centraal in Veenendaal. De gemeente stimuleert hen om zich steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel.


Opdracht

Afhandelen bijstandsaanvragen (inclusief nieuwe inburgeraars);
Voeren van intake gesprekken voor diverse bijstandsregelingen;
Geven van voorlichting;
Handhaving uitkeringsverplichtingen;
Uitvoeren onderzoeken naar recht, hoogte en duur van bijstandsaanvragen;
Maken van rapporten en beschikkingen;
Beheren caseload en monitoring voortgang;
Signaleren mogelijke fraude;
Uitvoeren van (periodieke) controles;
Deelnemen aan multidisciplinaire casuïstiek overleggen (sociaal domein);


Vereisten / knock-outcriteria

1. Aantoonbare werkervaring als intaker bijstand, poortmedewerker of inkomensconsulent inkomen;
2. Kandidaat is bereid de werkzaamheden tijdens kantoor uren uit te voeren;


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

3. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo+ niveau (15 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van uitvragen op het gebied van de rechtmatigheid van het bijstandsproces (20 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als intaker of inkomensconsulent binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar (20 punten);
6. Aantoonbare kennis van de Participatiewet en aanverwante regelgeving (15 punten);
7. Aantoonbare kennis van Suite (15 punten);
8. Aantoonbare kennis van voorliggende voorzieningen (sociale zekerheid) (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.


Planning

De gesprekken bij de gemeente worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.