Integraal programmamanager

Logo van provincie overijssel met een gestileerde letter "o" in blauw en roze, met de tekst "provincie overijssel" in grijs.

Aanvraagnummer: 2922
Organisatie: Provincie Overijssel
Locatie: Provincie Overijssel
Uren per week: 24 - 32 uur
Tarief: €130 per uur
Regio: Overijssel
Startdatum: 12-08-2024
Optie tot verlenging: Nader tebepalen
Sluitingsdatum: 29-07-2024 10:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Welkom bij de Eenheid Wegen & Kanalen. Je werkt binnen het team Leiding. Dit team bestaat uit de directeuren, programmamanagers, teamleiders en de ondersteuners van dit team. De mensen met wie je samenwerkt werken in de verschillende teams van de eenheid, maar ook bij eenheden als Ruimte en Bereikbaarheid en Project- en programmamanagement.


Project

In 2011 startten we als provincie met werkzaamheden aan het Kanaal Almelo – de Haandrik (KAdH), om het kanaal geschikt te maken voor grotere scheepvaart. Deze werkzaamheden werden in 2016 voltooid. In de jaren daarna werden verzakkingen langs het kanaal opgemerkt, wat leidde tot schade aan huizen en wegen. In het najaar van 2018 kwamen de eerste schademeldingen binnen bij de provincie, en in totaal werden meer dan 400 schadegevallen gemeld. Vervolgens vonden er diverse onderzoeken naar de oorzaak van de schade plaats, evenals schaderegelingen, schadeopnames en contra-expertises.

In deze omgeving zijn we op zoek naar een integraal programmamanager die de verschillende taken en projecten coördineert. Je bent de spil in het web en houdt overzicht en regie over alles wat binnen de verschillende opgaven wordt uitgevoerd. Het doel is om grip te houden op de verschillende projecten en te zorgen voor afstemming tussen deze projecten in hetzelfde gebied. Hiervoor werk je samen met een gebiedsmanager en een communicatieadviseur.


Opdracht omschrijving

Je bent als integraal programmamanager verantwoordelijk voor de coördinatie en integrale interne afstemming, voortgang en bestuurlijke ondersteuning ten behoeve van Kanaal Almelo de Haandrik (KADH). Dit zijn projecten binnen WK, zoals het opdrachtgeverschap voor het schadedossier, maar ook projecten buiten WK. Denk hierbij aan het opdrachtgeverschap voor de Toekomstfunctie van KADH, bij Ruimte & Bereikbaarheid. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de sturing op de samenhang van alle opgaven in dit gebied. Zowel in de eigen organisatie als in de externe samenwerking met gemeenten, waterschap en bewoners. Dit vraagt om goed stakeholdermanagement, communicatieve vaardigheden en bestuurlijke sensitiviteit.


Verantwoordelijkheden / Resultaten

De Integraal programmamanager is verantwoordelijk voor:

-Kortetermijnmaatregelen organiseren en rapporteren

-Communicatie richting bewoners en stakeholders (stichting, gemeente, PH, GS, PS)

-Verantwoordelijk voor aansturen van alle trajecten van schade afhandeling, omgeving tot infra projecten

-Onderzoek beheer boordvoorzieningen en investeringsvoorstel

-Interne afstemming met andere eenheden en sturen op samenhang en voortgang.


Beschikbaarheid

De Kandidaat is inzetbaar vanaf 12 augustus 2024 (of zoveel eerder) tot en met 31 december 2024 voor 24 tot 32 uur per week. Voor de mogelijkheid of de inhuuropdracht (Overeenkomst) kan worden verlengd wordt verwezen naar hetgeen hierover is opgenomen in het functieprofiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in deze offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4, enkelzijdig, lettergrootte 10 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Waar van toepassing dient u bij alle eisen en wensen het veld "Toelichting" in de applicatie in te vullen. De provincie Overijssel beoordeelt uw offerte uitsluitend op de informatie die u bij deze toelichtingen invult. Als uit de toelichting bij een eis blijkt dat u niet voldoet aan de eis dan wordt u uitgesloten. Als uit de toelichting bij een wens niet blijkt dat u punten verdient voor deze wens dan ontvangt u geen punten. Wanneer u in deze toelichtingen alleen maar verwijst naar het CV en / of naar overige documenten, dan wordt u uitgesloten (eis) of ontvangt u geen punten (wens). Het ingediende CV en / of overige documenten dienen louter ter verificatie van hetgeen u in de toelichtingen heeft opgeschreven.

De aanbieder gaat zonder voorbehoud akkoord met de bepalingen in deze offerteaanvraag en verklaart dat alle aangeleverde gegevens en antwoorden juist en volledig zijn.

De kandidaat heeft de afgelopen twee jaar geen arbeidsovereenkomst of geen tijdelijke arbeidsovereenkomst bij de provincie Overijssel gehad.

De Aanbieder levert de onderstaande gegevens aan. 1. Naam aangeboden Kandidaat: Naam: ... 2. Naam, adres en woonplaats van de aanbiedende organisatie. Naam organisatie: ... Adres: ... Woonplaats: ... 3. Naam, e-mailadres en telefoonnummer van de contactpersoon bij Aanbieder voor deze offerteaanvraag. Naam: ... E-mailadres: ... Telefoonnummer: ... 4. Naam en functie van de handelingsbevoegde (blijkend uit de in te dienen KvK uittreksel) ondertekenaar van aanbieder ten behoeve van de eventuele overeenkomst. Naam: ... Functie: .. 5. Indien externe eerder een interim opdracht bij de provincie Overijssel heeft uitgevoerd vult u de gegevens hiervan dan hieronder in (bij meerdere opdrachten de onderstaande gegevens voor elke opdracht vermelden). Opdracht: ... Periode: ... Eenheid / team / contactpersoon: ...

De kandidaat beschikt aantoonbaar over een afgeronde hbo-opleiding in de studierichting civiele techniek. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, afstudeerrichting en afstudeerjaar.

De kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring met schadeafhandeling en het vergroten van het lerend vermogen van een organisatie. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in de toelichting hoe aan deze eis wordt voldaan

De kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar werkervaring binnen een provincie en heeft ervaring om als ambtelijk opdrachtgever/manager bestuurlijke processen aan te sturen en bestuurders strategisch te adviseren. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in de toelichting hoe aan deze eis wordt voldaan.

De kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar werkervaring bij de overheid in het managen van integrale programma's op het vlak van assetmanagement en infrastructurele projecten in de periode van 2015-heden. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in de toelichting hoe aan deze eis wordt voldaan.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Aan de hand van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) op basis van beste prijs-kwaliteitverhouding wordt een rangorde van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 130,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria Kwaliteit

20 %

De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het uitdenken en overzichtelijk visualiseren van integrale processtappen om de totale samenhang en planning van projecten, thema's en beheerstappen in beeld te brengen en goed te kunnen monitoren. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in de toelichting hoe aan deze wens wordt voldaan. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens.

20 %

De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring opgedaan in het leiden van interactieve coördinerende overleggen en werksessies op zowel ambtelijk als bestuurlijk niveau. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in de toelichting hoe aan deze wens wordt voldaan. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens.

20 %

De kandidaat heeft uitmuntende organisatorische vaardigheden met een bewezen staat van dienst in het coördineren van meerdere thema's, projecten en beleidsvraagstukken. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in de toelichting hoe aan deze wens wordt voldaan. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens.

20 %

De kandidaat heeft kennis van infrastructurele en beheerprojecten, inclusief risicomanagement en planningsprocessen. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in de toelichting hoe aan deze wens wordt voldaan. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens.

20 %

ERVARING (optioneel) Beschrijf in de toelichting beknopt 2 opdrachten die u eerder heeft uitgevoerd die vergelijkbaar zijn met deze opdracht. Beschrijf per genoemde opdracht op welke manier deze vergelijkbaar is met onze opdracht, uw verantwoordelijkheden, het door u behaalde resultaat en de door u verrichte werkzaamheden. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw ervaring met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 2 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview. Provincie Overijssel behoudt zich daarnaast het recht voor om meer dan twee Kandidaten uit te nodigen voor het interview, waarbij de rangorde bepalend is en zal worden gevolgd.

Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes voldoen aan de eisen kunnen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meerdere Kandidaten in de rangorde gelijk scoren, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meerdere Kandidaten gelijk scoren, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien daarna in dat geval meer dan twee Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 2 innemen, zullen die betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een interview. Kandidaten die in dat geval in de rangorde buiten de plaatsen 1 tot en met 2 op een bepaalde plaats in de rangorde gelijk scoren zullen allen worden uitgenodigd of geen van allen.

De interviews zullen plaatsvinden met Henry Bos (Adjunct hoofd eenheid) op 30 juli 2024 tussen 15.00 en 16.30 uur. Het interview vindt plaats in het Provinciehuis, Luttenbergstraat 2 te Zwolle. Aanwezigheid op voornoemd tijdstip is vereist en Aanbieder/Kandidaat dient hier rekening mee te houden.

De score uit de schriftelijke beoordeling maakt in principe geen onderdeel uit van de score die leidt tot het voornemen tot gunning. Iedere bij de interviewfase betrokken Aanbieder/Kandidaat begint in principe weer bij nul en heeft in de interviewfase gelijke kansen. Uitzondering hierop is in het geval meerdere Kandidaten in de interviewfase gelijk scoren, dan zal de score op kwaliteit uit de schriftelijke beoordeling doorslaggevend zijn voor de Gunningsbeslissing.

In de voorgaande alinea wordt de term “in principe” gebruikt, aangezien Provincie Overijssel zich uitdrukkelijk het recht voorbehoudt om een Kandidaat tijdens het interview vragen te stellen over het voldoen aan de eisen en over de antwoorden die Aanbieder/Kandidaat heeft gegeven op de verschillende kwalitatieve (sub)gunningcriteria.

Indien Provincie Overijssel van mening is dat de Kandidaat op basis van de antwoorden op voorgenoemde vragen een vertekend beeld heeft gegeven van zijn ervaring/kwaliteiten en aldus feitelijk niet aan de eisen voldoet dan wel een zodanige lagere score op de kwalitatieve (sub)gunningcriteria had dienen te krijgen, dat hij op basis van hetgeen in de Offerteaanvraag daaromtrent is vermeld, niet had mogen worden uitgenodigd voor de interviewfase, zal Provincie Overijssel de Kandidaat uitsluiten van gunning van de Opdracht.

In dat geval heeft Provincie Overijssel het recht maar niet de verplichting om een andere Kandidaat uit te nodigen voor een interview, die na wijziging van de rangorde daarvoor in aanmerking zou komen.

De interviews worden uitgevoerd door afgevaardigden van Provincie Overijssel. Deze personen beoordelen de Kandidaat op basis van de hieronder genoemde persoonlijke competenties. De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke Aanbieder/Kandidaat het voornemen tot gunning ontvangt. Deze Aanbieder/Kandidaat heeft uiteindelijk de beste prijs-/kwaliteitsverhouding en komt daarmee in aanmerking voor voorlopige gunning van de Opdracht. Indien in de Opdracht een inhuurbehoefte van meer dan één (1) persoon wordt gevraagd worden de best scorende Kandidaten uit de interviewfase geselecteerd.

Competenties

De competenties waar de Kandidaat in het interview op wordt getoetst zijn:

  • Strategisch en Analytisch Denkvermogen
  • Flexibiliteit en Aanpassingsvermogen
  • Organisatorische Vaardigheden
  • Stakeholder management

De Kandidaat wordt per competentie beoordeeld. Indien de Kandidaat aan de competentie voldoet, krijgt de Kandidaat de daarvoor genoemde punten. Bij elke competentie wordt de volgende beoordelingsopties aangehouden:

- Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie - 10 punten

- Voldoet voldoende aan competentie - 5 punten

- Voldoet (bijna) niet aan competentie - 0 punten

In totaal zijn er (aantal) competenties. De Kandidaat kan op deze vraag daardoor maximaal (aantal competenties x 10) punten scoren.