Fraud Blocker Interim Afdelingshoofd Leefomgeving | Freelance Opdrachten

Interim Afdelingshoofd Leefomgeving

Logo van 's-hertogenbosch met gestileerde blauwe figuren boven de naam van de stad, met daaronder een vereenvoudigd watermotief.

Aanvraagnummer: 5997
Organisatie: Gemeente 's Hertogenbosch
Locatie: s-Hertogenbosch
Uren per week: 32 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 1-2-2025 t/m 31-12-2025
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-02-2025
Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 7-1-2025 11:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdrachtomschrijving

In verband met het vertrek van het afdelingshoofd, zijn we tijdelijk op zoek naar een interim afdelingshoofd Leefomgeving bij de sector Stadsontwikkeling.

Je geeft daarbij leiding, samen met 3 teamcoördinatoren (functionele aansturing van de teams) aan plus/minus 50 betrokken medewerkers o.a. binnen het ruimtelijk vakgebied van mobiliteit, openbare ruimte (groen en blauw) en milieu/duurzaamheid. Daarnaast werk je samen met de sectordirecteur en de andere managers binnen het Sector Management Team.

Daarnaast zal het interim afdelingshoofd verantwoordelijk zijn voor de volgende actuele afdelingsspecifieke thema’s:

  • De nadere uitwerking van de samenwerking (rol- en taakverdeling) met de sector Stadsbeheer, inclusief het opstellen van de meerjarenprogrammering Openbare ruimte en Mobiliteit
  • Het versterken van de samenwerking in de 3 teams van de afdeling, en het komen tot adviezen over het beheersen van de werkdruk
  • Het inrichten van projectsturing rondom de lopende portefeuille mobiliteits- en openbare-ruimte-projecten
  • Sturing op het implementeren van milieu- en duurzaamheidsbeleid binnen de stedelijke programmering.

Daarnaast schuif je regulier aan bij de verschillende portefeuillehouders overleggen op de thema’s van de afdeling.


Kandidaatomschrijving

We zoeken een ervaren manager binnen het ruimtelijk werkveld. Je hebt:
  • Kennis van en ruime ervaring met het ruimtelijk werkveld. Bij voorkeur gewerkt in een gemeentelijke context.
  • Een afgeronde WO-opleiding; bij voorkeur in het ruimtelijk domein , of gerelateerd aan openbare ruimte, verkeer, mobiliteit of milieu of bestuurskunde.

Je bent mensgericht, politiek en omgevingssensitief, verbindend en resultaatgericht. Je beschikt over de volgende competenties:

  • Samenwerkings- en mensgericht.
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit.
  • Helikopterview.
  • Goede communicatieve vaardigheden.

Eisen

Opleiding
Afgeronde WO opleiding. Dit blijkt uit het CV. Werkervaring
Minimaal 5 jaar ervaring als leidinggevende. Dit blijkt uit het CV. Werkervaring
Minimaal 2 jaar werkervaring in een politiek-bestuurlijke context. Dit blijkt uit het CV. Referentie
Twee representatieve referenties (als bijlage toevoegen).
Referentie vereist
Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning
  • Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %

Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Motivatiebrief op basis van de vacature en wat jij kan brengen in de opdracht en welke kwaliteiten je inzet.
Weging: 15 %

Opleiding
Afgeronde WO opleiding op het gebied van ruimtelijk domein; of gerelateerd aan openbare ruimte, verkeer, mobiliteit of milieu.
Weging: 10 %

Werkervaring
Minimaal 5-7 jaar leidinggevende werkervaring bij een overheidsorganisatie in het vakgebied.
Weging: 15 %

Werkervaring
Minimaal 2 jaar ervaring bij een gemeente.
Weging: 10 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Met de top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.
Weging: 25 %

Interviewplanning

De interviews vinden plaats op dinsdag 14 januari 2025 van 13:00 tot 16:00 uur.

Reageer nu op deze opdracht!

5997 - Interim Afdelingshoofd Leefomgeving