Aanvraagnummer: 6306
Organisatie: Gemeente Rijswijk
Locatie: Rijswijk
Uren per week: 0 tot 16 uur
Tarief: €0 - €110 per uur
Duur van de opdracht: 1x 750 uur binnen 1 jaar en 1x 1.500 uur binnen 1 jaar
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 10-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente nabij grote steden als Den Haag en Delft, met een eigen karakter. Rijswijk groeit gestaag en heeft inmiddels meer dan 60.000 inwoners. De stad combineert modern en historisch, drukte en rust, en biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Met een overzichtelijke schaal, veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven biedt Rijswijk uitdagingen die passen bij een moderne stad.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 500 interne en 200 externe medewerkers. Rijswijk staat bekend om een familiaire sfeer, korte lijnen, en veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. De kernwaarden van de gemeentelijke organisatie zijn: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid.
Met de groei van de stad ontwikkelt de organisatie mee om de kwaliteit van dienstverlening te waarborgen en in lijn te blijven met de stedelijke ontwikkelingen.
Opgaven
- Afhandeling van een aanvraag voor het Havenkwartier met een bouwkostensom boven € 5.000.000 in 2024.
- Inzet op conceptaanvragen in het kader van de Omgevingswet. Vanwege jouw specialistische kennis ligt de focus op afhandeling conform het nieuwe proces.
- Afhandeling van aanvragen tijdens piekmomenten.
- Vertegenwoordiging bij bezwaarprocedures voor eerder behandelde aanvragen.
Ureninzet
750 uur:
- Afhandeling van een aanvraag (>€ 5.000.000 bouwkosten) inclusief conceptaanvraag: 250 uur.
- Afhandeling van minimaal één conceptaanvraag (>€ 1.000.000 bouwkosten): 250 uur.
- Afhandeling van (concept)aanvragen (productiewerk): 200 uur.
- Vertegenwoordiging bij bezwaarprocedures: 50 uur.
1500 uur:
- Afhandeling van een aanvraag (>€ 5.000.000 bouwkosten) inclusief conceptaanvraag: 250 uur.
- Afhandeling van minimaal twee conceptaanvragen (>€ 1.000.000 bouwkosten): 500 uur.
- Afhandeling van (concept)aanvragen (productiewerk): 500 uur.
- Vertegenwoordiging bij bezwaarprocedures: 100 uur.
- Opleiding van een medior casemanager: 400 uur.
Let op: De uren kunnen afwijken door externe invloeden of onvolledige stukken van aanvragers. Een tussentijdse bijstelling kan daarom nodig zijn.
Vereisten
- Minimaal een afgeronde hbo-opleiding in Bouwen, Ruimtelijke Ordening en/of Planologie.
- Minimaal 3 jaar werkervaring als Casemanager Omgevingsvergunningen bij een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 8 jaar.
- Ervaring met afhandeling van conceptaanvragen onder de Omgevingswet.
- Afgeronde opleidingen ABW-1 en ABW-2.
Gunningscriteria
- Minimaal 5 jaar werkervaring als Casemanager Omgevingsvergunningen bij een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 8 jaar (45 punten).
- Minimaal 3 jaar ervaring met complexe dossiers en grote aanvragen (25 punten).
- Ervaring met aanvragen voor hoogbouw en transformaties (20 punten).
- Uurtarief maximaal € 110,- exclusief BTW en inclusief reiskosten (10 punten).
Vermeld in het cv duidelijk hoe jij voldoet aan de genoemde criteria.
Competenties
- Nauwkeurig.
- Verantwoordelijk.
- Analytisch vermogen.
- Klant-, kwaliteits- en omgevingsgericht.
Beoordeling
Flextender beoordeelt cv’s op basis van de genoemde criteria. De kandidaten met de beste scores worden voorgedragen voor verdere selectie.
Aantal professionals
2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, inclusief minimaal 2 referenties.
Werkdagen
In overleg.
Locatie
Werkzaamheden vinden hoofdzakelijk plaats op kantoor van de opdrachtnemer. Indien nodig, wordt er op locatie van de gemeente gewerkt.
Planning
De gesprekken bij de gemeente staan gepland op vrijdag 17 januari 2025. Uiterlijk op woensdag 15 januari 2025 ontvangen de geselecteerde kandidaten een uitnodiging.
Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Reactietermijn
Reageer uiterlijk vrijdag 10 januari 2025, 09:00 uur.