Interim teamleider Buitendienst

Logo van Gemeente Westerkwartier met kleurrijke geometrische vormen en de naam in grijze tekst.

Aanvraagnummer: 3058
Organisatie: Gemeente Westerkwartier
Locatie: Gemeente Westerkwartier
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Groningen
Startdatum: 01-09-2024
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 05-08-2024 17:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

Het team buitendienst bestaat uit een adviseur buitendienst, een wagenparkbeheerder, (ondersteunend) administratief medewerkers, coördinatoren, meewerkend voormannen, medewerkers buitendienst en ondersteunend medewerkers buitendienst. Daarnaast werken vanuit het Sociaal ontwikkelbedrijf Novatec, medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt mee in de groep groenvoorzieningen. Zij zijn gedetacheerd bij team Buitendienst.

Totale omvang van het team is circa 170 medewerkers. Hierbij zijn ca. 60 reguliere medewerkers en 110 medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt.

De coördinatoren en de meewerkend voormannen ondersteunen de teamleider Buitendienst bij het aansturen en leidinggeven aan het team. Er zijn 5 coördinatoren en 8 meewerkend voormannen. De meewerkend voormannen sturen uitsluitend de medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt aan. Hierdoor krijgen zij de aansturing en ondersteuning die zij nodig hebben om het werk uit te kunnen voeren. Daarnaast krijgen zij begeleiding van jobcoaches. Er zijn 3 jobcoaches en zijn in dienst van Novatec.

De adviseur buitendienst ondersteunt de teamleider bij organisatorische taken en projectmatige opgaves, adviseert en levert een bijdrage aan de beleidsontwikkeling vanuit de uitvoering.

Primair doel van het team is uitvoering te geven aan het onderhouden van de buitenruimte zodat deze schoon, veilig en leefbaar blijft. Samen met de teams Groen, Wegen, Verkeer & Vervoer en Water wordt er uitvoering gegeven aan de doelstellingen zoals vastgesteld in de kwaliteitsvisie Openbare Ruimte.

Bij de interim teamleider ligt naast aansturen en leidinggeven o.a.de ontwikkeling en het naar een hoger plan brengen van het team en de medewerkers. Ook ligt er een opdracht om naar de inrichting en het aansturingsmodel van het team Buitendienst te kijken i.r.t. tot het werk van het team en andere teams in de organisatie bij de interim teamleider.

Het huisvestingsdossier (team Buitendienst gaat verhuizen), ligt primair bij de de adviseur buitendienst waarbij afstemming met de interim-teamleider Buitendienst plaatsvindt.


Het is niet ondenk
baar dat de opdracht gegund wordt aan een kandidaat die eerder een dergelijke opdracht bij ons heeft uitgevoerd.


Kandidaatomschrijving

De interim teamleider is zakelijk met oog voor de menselijke maat. Hij/zij is duidelijk in zijn/haar communicatie en in het maken van en het sturen op het nakomen van afspraken. We verwachten van de interim teamleider dat hij/zij in staat is het beste uit de teamleden en het team te halen, waarbij in deze interim-periode het leidinggeven en sturen voorop staat.

De interim teamleider kan goed samenwerken, draagt bij aan integralitet in het Fysieke domein en is een verbinder. De interim teamleider enthousiasmeert, inspireert, toont lef en initatief en heeft gevoel voor humor.



Eisen

Miminaal HBO werk- en denkniveau
Vijf jaar relevante werkervaring als leidinggevende bij een buitendienst
Ervaring met het (her)inrichten van een team/afdeling
In bezit van rijbewijs

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 0 %


Ervaring met het organisatiewijzigingen bij een overheidsinstelling of een heringedeelde gemeente
Weging: 35 %


Ervaring/affiniteit met het (samen)werken en inzetten van medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt
Weging: 35 %


Ervaring bij een gemeente als leidinggevende in de buitendienst
Weging: 30 %