Aanvraagnummer: 6543
Organisatie: Gemeente Oss
Locatie: Oss
Uren per week: 32 per week
Tarief: €120 per uur
Duur van de opdracht: 1-3-2025 t/m 1-8-2025
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-03-2025
Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 24-01-2025 08:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdrachtomschrijving
In afwachting van structurele invulling zijn we naar een Interim Teamleider Vastgoedontwikkeling:
Binnen het team Vastgoedontwikkeling werken ruim 20 medewerkers. Dit zijn voornamelijk hoogopgeleide professionals die zelfstandig hun werk uitvoeren. Binnen het takenpakket vallen de werkzaamheden van het Grondbedrijf, gebiedsontwikkeling en het beheer van de gronden, leegstaand vastgoed en verkoop en verhuur van groen- en reststroken.
Als (interim) Teamleider vastgoed ben je verantwoordelijk voor het
door ontwikkelen
en bestendigen van producten en beleid van het team. Je draagt mede zorg voor de (financiële) bedrijfsvoering van het Grondbedrijf. Als teamleider stuur je op kwaliteit, personeel, opbrengsten en kosten.
Je geeft leiding aan je team met een faciliterende leiderschapsstijl, die de medewerkers de ruimte biedt om uit te blinken. Je bent zichtbaar en je zorgt ervoor dat de processen gestructureerd, planmatig aangestuurd en verbeterd worden. Je staat voor je team, zo nodig richting management en bestuur. Ambitieuze opgaven in een complex krachtenveld vragen om een teamleider die begrijpt hoe je soepel samenwerkt, adviseert en hoe je in de politieke context met het bestuur communiceert.
Belangrijk is dat je met de medewerkers in verbinding staat om hun werk en werkzaamheden goed te kunnen monitoren. Het komt voor dat je keuzes moet maken in prioritering van werkzaamheden en op de rem moet trappen. Je bindt onze medewerkers, enthousiasmeert hen en bevordert
kennisontwikkeling .
Samen met de teamleider Vastgoedmanagement en het afdelingshoofd vorm je het management van het Vastgoedbedrijf en geef je mede uitvoering aan de collectieve ambitie van de gemeente Oss.
Kandidaatomschrijving
-
Minimaal een afgeronde HBO-opleiding op het vakgebied
-
Relevante werkervaring als leidinggevende
-
De kandidaat is mensgericht, een prettige sparringpartner en besluitvaardig
-
De kandidaat heeft kennis van of affiniteit met de ontwikkeling van gronden, grondverwerving en gronduitgifte, complexe ruimtelijke opgaven en politieke sensitiviteit voor deze opgaven.
-
De kandidaat kan medewerkers coachen bij het samenwerken binnen projecten met oog voor de integrale verbindingen binnen de organisatie.
-
De kandidaat is in staat om financiële doorrekeningen en overeenkomsten binnen het vakgebied grondzaken te begrijpen
-
De kandidaat kan op een inspirerende en ondernemende manier leiding geven en daarbij kansen voor de organisatie benutten
-
De kandidaat is bekend met de afdeling Vastgoedbedrijf, ten minste op hoofdlijnen
-
De kandidaat beschikt over cijfermatig inzicht en analytisch denkvermogen, essentieel voor risicoanalyses en business cases
- De kandidaat beschikt over adviesvaardigheden, een vakoverstijgende blik en is in staat tot oplossingsgericht denken
Eisen
- Recent (<3mnd) VOG NP
Gunningscriteria
Werkervaring leidinggevende Vastgoed(ontwikkeling)
- Bij een gemeentelijke organisatie: 4 t/m 7 jaar ervaring (20 %)
- Bij een gemeentelijke organisatie: 8 jaar en meer ervaring (25 %)
- Bij een provincie of ruimtelijk adviesbureau: 4 t/m 7 jaar ervaring (5 %)
- Bij een provincie of ruimtelijk adviesbureau: 8 jaar en meer ervaring (10 %)
Werkervaring leidinggende Ruimtelijk domein
- Bij een gemeentelijke organisatie: 4 t/m 7 jaar ervaring (10 %)
- Bij een gemeentelijke organisatie: 8 jaar en meer ervaring (20 %)
- Bij een provincie of ruimtelijk adviesbureau: 4 t/m 7 jaar ervaring (5 %)
- Bij een provincie of ruimtelijk adviesbureau: 8 jaar en meer ervaring (10 %)
Ervaring als leidinggevende Grondbedrijf Gemeente
Interview
Competenties en vaardigheden beschreven zoals in competentieprofiel