Fraud Blocker Interne auditor | Gemeente Gooise Meren | Freelance Opdracht

Interne auditor

Tekstlogo met de tekst "gm gooisemeren" in kleine letters, gestileerd in een paars verloopkleurenschema.

Aanvraagnummer: 4848
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Gooise Meren
Uren per week: 20 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 2 maand(en)
Sluitingsdatum: 15-11-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continu ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
In verband met een lopende wervingsprocedure is de Gemeente Gooise Meren tussentijds op zoek naar een Auditor die Team Control kan bijstaan in haar werkzaamheden ten behoeve van jaarrekening. In samenwerking met de collega-auditor pak je onder andere de volgende werkzaamheden op:

  • Je reviewt jaarrekening dossiers opgesteld door afdeling Financiën
  • Je voert audits uit ten behoeve van het afgeven van de rechtmatigheidsverantwoording en het opstellen van de verantwoording voor het college
  • Je ondersteunt Team Control in de professionaliseringsslag die ze wil maken op gebied van de uitvoer van de VIC. Hiervoor ga je onze VIC’s beoordelen, stel je een best practice op voor proceseigenaren hoe zij hun dossiers opleveren (inclusief audittrail), bespreekt deze met de managers en traint vervolgens de proceseigenaren in de nieuwe werkwijze.
  • Je toetst het M&O-beleid van de gemeente aan de Kadernota 2024.
  • Je implementeert de frauderisicoanalyse in de werkprogramma’s VIC van Team Control.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij lagere overheid (provincies, gemeenten en/of gemeenschappelijke regelingen) met het uitvoeren van interne audits en/of Verbijzonderde Interne Controles (VIC’s);
3. Aantoonbare kennis van gemeentelijke wet- en regelgeving (BBV, BADO);

Gunningscriteria
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van audits en/of verbijzonderde interne controles (VIC) bij gemeenten (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring gedurende de eindejaarscontrole bij een gemeente (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de financiële applicatie ERPx (10 punten);
7. Beschikbaar per 1 december 2024 voor 20 uur per week (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Je benadert zaken met een positief-kritische houding en werkt zorgvuldig
- Je hebt een helicopterview
- Je kan goed zelfstandig werken en hebt een ondernemende houding
- Je kan met alle lagen in de organisatie overtuigend communiceren en blijft altijd objectief en onafhankelijk in je werk als intern auditor
- Je weet hoe complex het belangenspel binnen een politieke context kan zijn. Je weet op natuurlijke wijze invloed uit te oefenen binnen de driehoek van college, directie en de afdelingen

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld van maandag t/m vrijdag. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Doordat de speciale positie van team Control binnen de organisatie hechten wij waarde aan fysieke aanwezigheid. De vaste kantoordag voor Team Control is op maandag. Het heeft de voorkeur dat de kandidaat op maandag op kantoor is om kennis over te dragen.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 21 november tussen 09:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 november 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Overige informatie
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.

2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld en ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd, heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.

3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.

5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.

6. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie zoals gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind

o U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

7. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad.

8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 15 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.