Jeugd en Gezinshulpverlener 2x

Logo van purmerend met een gestileerde groene en blauwe stierenkop naast de merknaam in vet, schreefloos lettertype.

Aanvraagnummer: 3950
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 14-10-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 01-10-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Opdracht
Als jeugd- en gezinshulpverlener sta je naast de ouders als die er niet meer uitkomen. Je ziet hun kracht en valkuilen en weet ze te motiveren om zelf weer verder te gaan. Voordat je allerlei instanties inschakelt, kijk je eerst wat een jeugdige, het gezin of het netwerk zelf kan. Zijn er vrienden of familie die kunnen helpen, of andere mensen in de omgeving? Zijn er problemen die dan nog moeilijk op te lossen zijn? Dan onderzoek je samen welke organisaties hulp kunnen bieden. Zo ben je hulpverlener en procesregisseur tegelijk. En is de situatie voor een kind echt (even) onveilig? Dan neem jij ook de nodige maatregelen.

Na een brede analyse onderzoek je de mogelijkheden om de gestelde hulpvraag te beantwoorden. Dit leg je samen met de jeugdige of het gezin vast in een perspectiefplan. Je verwijst door bij complexe en/of specialistische hulpvragen. Het uitgangspunt hierbij is dat de specialistische jeugdhulp de zorg niet overneemt, maar dat die expertise aanvullend is op het bestaande en altijd van tijdelijke aard is. Jij monitort de ingezette hulpverlening en houdt zicht op knelpunten en de kwaliteit van de zorg. We zoeken een echte aanpakker. Iemand die blij wordt van een hoog werktempo en die niet bang is om de telefoon op te pakken of op de fiets te springen om bij een gezin langs te gaan. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van bereikbaarheidsdiensten, dit is ook een onderdeel van jouw werk.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 14 oktober voor 32 tot 36 uur per week;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van jeugd- en gezinshulp waaronder het voeren van regie;
4. Aantoonbaar in het bezit van een geldige SKJ-registratie (benoem dit duidelijk in het cv met registratienummer en datum).
5. Kandidaat is bereid om alle werkdagen fysiek aanwezig te zijn op het gemeentehuis;

Gunningscriteria
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van jeugdzorg bij een gemeente (40 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen de jeugdwet (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met gezinssystemen (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
9. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je beschikt over overtuigingskracht, waarbij je werkt vanuit een onafhankelijk oordeel;
  • Je bent positief, pragmatisch en toont daadkracht;
  • Je bent analytisch en communicatief sterk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
Aanwezigheid op het Stadhuis is gewenst, werkdagen in overleg te bepalen.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland donderdag 3 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 2 oktober 2024. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 1 oktober 2024, 09.00 uur Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

3950 - Jeugd en Gezinshulpverlener 2x