Aanvraagnummer: 2829
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Gooise Meren
Uren per week: 36 per week
Tarief: €65 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-09-2024
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 02-08-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s. We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Gemeenten staan voor de opgave om een bijdrage te leveren aan de doelen van het nationaal Klimaatakkoord om in 2030 fors minder energiegebonden CO 2 uit te stoten ten opzichte van de uitstoot in 1990. Dat doen we lokaal door in te zetten op vier verschillende sporen: inzet op isoleren, alternatieven voor warmte (warmtetransitie), het duurzaam opwekken van energie en het bouwen aan het energiesysteem van de toekomst. In het team Energietransitie werken een aantal bevlogen professionals dagelijks aan deze brede en uitdagende opgave. Dat doen ze niet alleen, maar in nauwe samenwerking met collega adviseurs op andere thema’s en een aantal partijen waar we in de uitvoering mee samenwerken. Het team is onderdeel van de integrale beleidsafdeling Mens en Omgeving waar ongeveer 70 beleidsadviseurs werken aan vraagstukken in zowel het fysieke als sociale domein.
Voor het team Energietransitie zijn we op zoek naar een junior beleidsadviseur Energietransitie. Als junior beleidsadviseur ga je breed aan de slag binnen het veld van de energietransitie, in samenwerking met de ervaren adviseurs. En pak je ook zelfstandig vraagstukken beet. Onderwerpen waar je in ieder geval mee aan de slag gaat, zijn:
- Monitoring van duurzaamheidsindicatoren en jaarlijkse voortgangsrapportages aan de raad (zoals het invullen van de milieubarometer);
- Beoordelen en verantwoorden van subsidies die wij verlenen aan samenwerkingspartners;
- Aanvragen en verantwoorden van subsidies die wij aanvragen bij onder andere het rijk en de provincie;
- Uitwerken en evalueren van beleid op besparen / isoleren (drempels wegnemen voor inwoners en ondernemers; duurzaamheidslening 2.o en beoordelen energiesteunfonds voor maatschappelijke organisaties; regelgeving bij monumenten en effectiviteit energieloket verbeteren);
- Een rol bij de overlegtafel met Liander, met betrekking tot het plaatsen van elektriciteitshuisjes in de gemeente: integrale afweging van locaties;
- CO2/Stikstof en uitwerking verduurzamingsmogelijkheden voor en met agrariërs;
- Meedenken in plannen voor verduurzaming van ons gemeentelijk vastgoed samen met collega’s van gebouwenbeheer;
- Het mee helpen voorbereiden en organiseren van bewonersavonden en andere bijeenkomsten;
- Als onderdeel van het team meedenken en – werken aan het beantwoorden van raadsvragen en vragen van inwoners.
Voor deze opdracht gaan partijen een inhuuropdracht aan van in eerste instantie 6 maanden, met de mogelijkheid deze te verlengen tot maximaal 24 maanden. Gedurende die 24 maanden verzorgt de aanbieder de begeleiding en opleiding voor verdere ontwikkeling van de ingehuurde kracht naar een zelfstandig professional. Gemeente Gooise Meren zal van haar kant een interessante werkplek bieden in een professioneel team. Uitgangspunt is dat bij tevredenheid van beide kanten na deze twee jaar een kosteloze overname volgt van de ingehuurde kracht naar gemeente Gooise Meren.
Dit betekent dat zowel de uitlener als de kandidaat gevraagd wordt om zich te committeren om de instroom bij gemeente Gooise Meren tot een succes te maken. Kandidaten die niet in dienst willen komen van onze organisatie, maar als inhuurkracht willen blijven werken worden verzocht niet te reageren.
Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau; 2. Een maximum uurtarief van € 65,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.
3. Beschikbaar voor 36 uur per week per 1 september 2024.
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Built Environment, Milieuwetenschappen en/of Geografie / Aardwetenschappen (40 punten); 5. Begeleiding door middel van een trainee programma van de opdrachtnemer (begeleidingsprogramma aanleveren) (40 punten);
6. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na maximaal 2 jaar kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: 4 of 5 dagen, in overleg nader te bepalen.
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op woensdag 7 augustus 2024 tussen 09.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn (standaard 3), ontvangen uiterlijk op maandag 5 augustus 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek/digitaal plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.