Junior jurist / Juridisch medewerker

Aanvraagnummer: 8470
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Zwolle
Locatie: Zwolle
Uren per week: 18 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 9 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: zsm
Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 08-04-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is'.
Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Opdracht
Als juridisch medewerker zorg je voor de administratieve verwerking van bezwaar- en beroepschriften die ingediend worden tegen beslissingen in het publiek- en sociaal domein. Je bent verantwoordelijk voor het volledige proces vanaf de binnenkomst van het bezwaarschrift tot de afhandeling. Je taken omvatten:
- Het uitvoeren van de ontvankelijkheidstoets;
- Het verzamelen van relevante stukken voor het digitale dossier voordat het dossier naar de juridisch medewerker gaat;
- De verslaglegging van hoorzittingen;
- De financiële en administratieve voorbereiding en afhandeling van commissiezaken;
- De verzending van stukken naar belanghebbenden, advocaten, rechtbanken, etc.;
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in Rechten of Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD);
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Junior jurist of Juridisch medewerker binnen een overheidsinstelling;
4. Digitaal vaardig en in staat om met diverse systemen te werken;
5. 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: eigen telefoon.
Gunningscriteria
6. Aantoonbare afgeronde wo master opleiding in Rechten of Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD) (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met systeem MP van Dimpact, maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is (20 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Junior jurist of Juridisch medewerker binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met juridische administratie en dossierbeheer (30 punten).
Competenties
- Accuraat werken: zorgvuldig en gestructureerd omgaan met juridische dossiers en documenten;
- Digitaal vaardig: werken met diverse systemen en snel nieuwe programma's eigen maken;
- Communicatief sterk: zowel mondeling als schriftelijk helder en professioneel communiceren;
- Zelfstandig en proactief: zelfstandig taken oppakken en processen verbeteren waar mogelijk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg op een van de werkdagen ma-vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 14 april 2025 tussen 09:00 uur en 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk donderdag 10 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 8 april 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.