Junior medewerker verbijzonderde interne controle

Logo met het woord 'drachten' in dikke grijze letters met een verticale groene lijn, gevolgd door 'smallingerland' in een kleiner grijs lettertype.

Aanvraagnummer: 2776
Organisatie: Gemeente Smallingerland
Locatie: gemeente Smallingerland
Uren per week: 32 - 36
Tarief: €50 - €90 per uur
Regio: Friesland
Startdatum: 01-08-2024
Optie tot verlenging: Ja
Sluitingsdatum: 21-07-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Het team Concerncontrol is het nieuwste team binnen de organisatie van Smallingerland en is volop aan het bouwen. Collega's met een onafhankelijke functie zoals de CISO, FG en de VIC zijn vertegenwoordigd in dit nieuwe team. Het team wordt aangestuurd door de Concerncontroller.

Duik jij graag in processen, zie jij steeds mogelijkheden deze te verbeteren en wil jij graag actief bijdragen aan de doorontwikkeling van de verbijzonderde Interne Controle binnen gemeente Smallingerland? Zie je het verbeteren van controlemaatregelen en procesverbetering als een uitdaging? En ben jij daarnaast analytisch, oplossingsgericht en een overtuigend adviseur en gesprekspartner? Dan is deze rol bij gemeente Smallingerland iets voor jou!

Wij zoeken een VIC medewerker die het geheel overziet van interne en externe processen en in staat is deze te verbinden. Je kunt goed met vertrouwelijke informatie omgaan. Je opereert tactvol en flexibel.

Als medewerker Verbijzonderde Interne control (VIC) help jij de gemeente Smallingerland mee in het groeitraject om ‘in control’ te komen. Met jouw analytische en onderzoekende blik werk je mee aan het uitvoeren van verbijzonderde interne controles (VIC) op het rechtmatig handelen van de organisatie. Je adviseert gevraagd en ongevraagd over de inrichting, bewaking en optimalisering van de interne control.

Wat ga je doen?

  • Het uitvoeren van de VIC in de tweede en derde lijn (LoD, Lines of Defence);
  • Het opstellen en uitvoeren van risicoanalyses, actualiseren van het normen en toetsingskader, de werkprogramma’s en de dossiervorming;
  • Je voert zelfstandig audits uit en legt je bevindingen vast in auditrapporten;
  • Je zorgt, samen met je collega’s, voor de totstandkoming van de rechtmatigheidsverantwoording vanaf 2023;
  • Het ondersteunen van de interimcontrole.

Het is niet uitgesloten dat een kandidaat die een vergelijkbare rol eerder heeft ingevuld zich ook inschrijft.


Verantwoordelijkheden

Zie opdrachtomschrijving.


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 5 maanden vanaf 01-08-2024 tot en met 31-12-2024 voor 32 - 36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

Minimaal een afgeronde HBO opleiding in bedrijfskundige of financiële richting.


Prijs (eisen)

Minimaal: € 50,00
Maximaal: € 90,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 10 %
Gewicht van kwaliteit : 90 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

40 %

Minimaal 1 jaar werkervaring met Interne Controle.

30 %

Minimaal 1 jaar (semi) Overheidservaring.

30 %

Wij bieden de mogelijkheid tot hybride werken. We vragen of je minimaal 3 van de 5 werkdagen aanwezig bent op kantoor.


Het interview

Beschrijving (uitleg)

De hoogst gerankte inschrijver(s) ontvangen een uitnodiging voor het interview. Wij behouden ons het recht voor om zelf te bepalen welk aantal inschrijvers wij uitnodigen. De niet geselecteerde aanbieders ontvangen een afwijzing via deze applicatie.

Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is, en dus daadwerkelijk voldoende aansluit op de door ons gestelde eisen en wensen, wordt de kandidaat verder beoordeeld op basis van criteria. Die criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling wordt de gunning of afwijzing aan u onderbouwd per telefoon of per e-mail en ontvangt u een afwijs- of gunningsbericht via deze applicatie.