Junior vergunningverlener Omgevingsrecht

Logo van alphen aan den rijn, met de naam in blauwe tekst met een gestileerde blauwe boog over de laatste drie woorden.

Aanvraagnummer: 3514
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 36 uur
Tarief: €85 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 02-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Het team Veiligheid, Vergunningen en Inspectie
We zijn een stabiel team met veel kennis. In ons team krijg je de ruimte om mee te kijken en daarmee veel en snel te kunnen leren. Je komt te werken in een team waar veel positieve energie zit en dat een hoog niveau van dienstverlening nastreeft bij afhandeling van de vergunningen. Daarnaast leren we veel van elkaar en kijken we samen naar kansen in plaats van onmogelijkheden.

Opdracht
Als junior Vergunningverlener behandel je aanvragen en meldingen met een specialistisch karakter. Jij zorgt ervoor dat er voldoende informatie beschikbaar is om de aanvraag te kunnen beoordelen en toetst de aanvraag aan wettelijke regelgeving. Indien nodig vindt er een bredere afstemming plaats over een aanvraag binnen de organisatie of met onze ketenpartners. Jij beoordeelt de aanvraag inhoudelijk en zorgt hierbij voor een kwalitatief goede onderbouwing. Daarnaast denk je met de casemanager mee en adviseer je over de (on)mogelijkheden van aanvragen en initiatieven. Er komen regelmatig algemene- en specialistische informatievragen van initiatiefnemers en aanvragers binnen. Jij bent verantwoordelijk voor de afhandeling van deze informatievragen.

Je werkt aan de hand van een integraal afwegingskader (ons beleidsplan VTH), dit zorgt voor eenduidigheid binnen ons team in het beoordelen van aanvragen. Jij zorgt onder andere voor een goede registratie, dit is essentieel voor een goede monitoring en verantwoording. Je werkt nauw samen met je collega’s, waarbij jullie van elkaar kunnen leren. Jij adviseert bijvoorbeeld bij het opstellen van beleid- en regelgeving, jouw input wordt gebruikt bij visie- en planvormingstrajecten.

Wie zoeken wij?
Wij zoeken een enthousiaste Junior Vergunningverlener met een scherp oog voor detail. Je bent zorgvuldig en bent in staat om aanvragen zorgvuldig te beoordelen en onderbouwen. Dit doe je op een heldere en effectieve manier, dankzij jouw communicatieve vaardigheden. Je werkt graag samen in teamverband en leert van je collega’s, waarbij je ook jouw eigen mening durft te geven.

Wie ben jij?

  • Je hebt lef en weet met je oplossingsgerichte aanpak maximaal resultaat te behalen;
  • Je bent dienstverlenend en je vindt het leuk om voor- en met klanten te werken;
  • Integriteit staat bij jou hoog in het vaandel;
  • Je bent een sparringpartner voor je directe collega’s;
  • Je bent communicatief sterk, je hebt overtuigingskracht; en
  • Je hebt vakinhoudelijke kennis en kennis van relevante wet- en regelgeving.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo- bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring als vergunningverlener omgevingsrecht bij een gemeente of omgevingsdienst;
3. Uurtarief maximaal €85,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk;
4. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
5. Beschikbaar om te werken op kantoor (de dagen hierin zijn flexibel);

Gunningscriteria
6. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bouwkunde; (15 punten)
7. Afgeronde opleiding ABW 1 of bereid deze te volgen (benoem dit dan duidelijk in het cv); (30 punten)
8. Afgeronde opleiding ABW 2 of bereid deze te volgen (benoem dit dan duidelijk in het cv); (20 punten)
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener; (25 punten);
10. Aantoonbare kennis van Wro, Bouwbesluit en Basis Milieu (10 punten).

Competenties

  • Omgevingsbewust, verbinden, integraal (samen)werken.
  • Verantwoordelijkheid: komt gemaakte afspraken na en accepteert de gevolgen die voortvloeien uit het eigen handelen.
  • Oordeelsvorming: weegt gegevens en mogelijke handelswijzen in het licht van relevante criteria tegen elkaar af om tot realistische beoordelingen te komen.
  • Analytisch vermogen: signaleert problemen, herkent belangrijke informatie, legt verbanden tussen gegevens, spoort mogelijke oorzaken van problemen op, zoekt ter zake doende gegevens.
  • Klantgerichtheid: weet wensen of behoeften van klanten of gebruikers te onderzoeken en hiernaar te handelen. Speelt in op de doestellingen van doelgroepen en opdrachtgevers voor de langere termijn.
  • Kwaliteitsgerichtheid: is zich ervan bewust dat het te leveren product moet voldoen aan gestelde eisen, normen en prioriteiten en handelt hiernaar. Legt verantwoording af voor het gerealiseerde kwaliteitsniveau, streeft naar continue kwaliteitsverbetering.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (is hybride werken mogelijk ja, maar niet de eerste 6 maanden)

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 5 september 2024 tussen 11.00 en 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 2 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.