Juridisch Adviseur

Aanvraagnummer: 7486
Organisatie: Gemeente Rhenen
Locatie: Rhenen
Uren per week: 24 uur
Tarief: €96 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 07-03-2025 09:00
Deel deze opdracht .fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; }.fa:hover { opacity: 0.7; }.fa-facebook { background: #3B5998; color: white; }.fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; }.fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; }.fa-envelope { background: #808080; color: white; }.fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; }.fa-instagram { background: #125688; color: white; }
Organisatie
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in de gemeente Rhenen!
Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek.
De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.
We werken waarderend en vanuit de bedoeling
In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!
Kom jij ons versterken? We kijken ernaar uit om je te leren kennen!
Opdracht
In deze tijdelijke projectopdracht als juridisch adviseur ben je adviseur en sparringpartner van collega’s, management en bestuur. Daarnaast ben je klachtencoördinator en secretaris van de commissie bezwaarschriften.
Je adviseert de managers bij klachten. Je bent het aanspreekpunt en sparringpartner voor alle vragen op het gebied van bestuurs- en privaatrecht. Je hebt aandacht voor algemene juridische kwaliteitszorg. Je vertegenwoordigt de gemeente (met een collega) in rechte bij beroepsprocedures. Je verdeelt de taken met je directe collega.
Vereisten
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveua in juridische richting;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur bij een gemeente;
3. Aantoonbare werkervarging met bezwaarschriften en beroepsprocedures, omschrijf duidelijk in het cv;
Gunningscriteria
4. Afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau in juridische richting; (10 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur bij een gemeente; (20 punten)
6. Aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen het fysieks domein en privaatrecht bij een gemeente; (25 punten)
7. Aantoonbare werkervaring als secretaris van de commissie bezwaarschriften; (20 punten)
8. Uiterlijk beschikbaar per 17 maart 2025 voor 24 uur per week; (15 punten)
9. Een mamimum uurtarief van € 96,- exclusief BTW en reiskosten woon-werk. (10 punten)
Competenties
- Gestructureerd;
- Flexibele instelling;
- Nauwkeurig;
- Stressbestendig;
- Communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk;
- Analytisch sterk;
- Proactief.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg. Is hybride werken mogelijk: ja, maar de voorkeur geniet zo veel mogelijk op locatie aanwezig.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 11 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.