Juridisch Adviseur

Logo van Gemeente Bunnik met een groene cirkel met drie blauwe golvende lijnen en de tekst "gemeente Bunnik" in grijs.

Aanvraagnummer: 8719
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Bunnik
Locatie: Odijk
Uren per week: 18 per week
Tarief: 100 per uur
Duur van de opdracht: 4 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 4 x 4 maanden
Sluitingsdatum: 14-04-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Bunnik mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Bunnik. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).” 

Organisatie
Gemeente Bunnik is een veelzijdige en ambitieuze gemeente die zich graag als een krachtige partner opstelt in regionale netwerken. Al onze medewerkers leveren hun bijdrage aan de Bunnikse kwaliteit in een groene, gezonde en slimme regio. Dat doen wij aan de hand van het collegeprogramma ‘Bunnik bouwen voor elkaar’ waarin voor de komende jaren de belangrijkste opgaven voor gemeente Bunnik staan geformuleerd.

Werken bij gemeente Bunnik betekent steengoed zijn in je vak. We worden geïnspireerd en uitgedaagd door de rol van de lokale overheid in het midden van de samenleving. We durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in onze samenleving. In dialoog zoeken we naar oplossingen. Dat doen we met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.

Opdracht
In de opdracht verricht de inhuurkracht werkzaamheden op het gebied van het privaatrecht. Deze werkzaamheden bestaan uit:

  • geven van juridisch advies op overeenkomsten, zoals samenwerkingsovereenkomsten, raamovereenkomsten, koopovereenkomsten, verwerkingsovereenkomsten, uitvoeringsovereenkomsten en convenanten;
  • meeschrijven aan de hierboven genoemde overeenkomsten;
  • geven van juridisch advies in lopende aanbestedingsprocedures alsmede het geven van juridisch advies op concept-aanbestedingsstukken;
  • juridisch ondersteunen bij inkoopvraagstukken op verzoek van de inkoopadviseur;
  • beantwoorden van juridische (mondelinge en schriftelijke) vragen van medewerkers van de gemeente Bunnik;
  • functioneren als sparingspartner voor medewerkers van de gemeente Bunnik op bovenstaande onderwerpen.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van privaatrecht in de rol van juridisch adviseur;
3. Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding rechten;
4. Aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen een overheidsorganisatie;
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen het privaatrecht;
6. Een maximaal uurtarief van €100,- excl btw en incl reiskosten woon-werkverkeer;

Gunningscriteria
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van privaatrecht in de rol van juridisch adviseur (35 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch adviseur binnen een gemeentelijke organisatie (20 punten);
9. Minimaal een afgeronde WO-masterdiploma op het gebied van rechtsgeleerdheid (15 punten);
10. De eigenschap om het juridisch advies duidelijk, met geduld en in begrijpelijke taal over te brengen aan medewerkers, zowel schriftelijk als mondeling, motiveer dit in een aparte alinea in het cv (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Flexibiliteit;
  • Inschatten van risico’s;
  • Overtuigingskracht;
  • Analytisch vermogen;
  • Nauwkeurigheid;
  • Samenwerking;
  • Politieke sensitiviteit;
  • Toegankelijkheid.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: dinsdag en donderdag. Hybride werken is mogelijk maar minimaal 50% (bij voorkeur de donderdag) aanwezig op kantoor.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 17 april 2025 van 11.30 uur tot 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 14 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.