Aanvraagnummer: 6349
Organisatie: Gemeente Raalte
Locatie: Raalte
Uren per week: 24-36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-01-2025 12:00
Deel deze opdracht
Organisatie
We zijn de gemeente Raalte; mensen werken graag bij ons om wie we zijn. We zijn positief, werken samen en stropen graag onze mouwen op. De drang om vooruit te willen en het lef om buiten de lijntjes te kleuren, kenmerkt ons. We zoeken jou als je een bijdrage wilt leveren aan onze samenleving. Onze inwoners dagen ons iedere dag uit om samen het leven in de gemeente Raalte nog mooier te maken.
Je krijgt bij ons niet alleen werk dat ertoe doet, je krijgt ook de ruimte en het vertrouwen om het verschil te maken. De gemeente Raalte groeit. Groei jij mee?
Opdracht
Het cluster Juridisch bestaat uit 10 gedreven collega's, verantwoordelijk voor de organisatie brede 2e-lijns advisering, inclusief bezwaar en beroep, klachtenafhandeling, coördinatie Wet open overheid (Woo) en juridisch kwaliteitszorg/juridisch control.
Als juridisch adviseur ben je een belangrijke schakel in onze organisatie. Je werkt nauw samen met verschillende clusters en ondersteunt met juridisch advies en de coördinatie van processen. Je hebt een veelzijdige rol en bent inzetbaar op tactisch en strategisch niveau.
Jouw taken en verantwoordelijkheden:
- Beoordelen van aansprakelijkstellingen en adviseren over de afhandeling van claims, zowel inhoudelijk als procesmatig;
- Coördineren van klachtenafhandeling binnen de organisatie en adviseren over te nemen acties;
- Bewaken en coördineren van verzoeken op basis van de Wet open overheid en adviseren over openbaarheid van documenten;
- Indien nodig vervang je de secretaris van de bezwaarschriftencommissie;
- Indien nodig voer je verweer in bezwaarzaken, met name binnen de fysieke leefomgeving;
- Adviseren over complexe juridische vraagstukken, zowel bestuursrechtelijk als op andere relevante rechtsgebieden;
- Bijdragen aan juridische kwaliteitszorg en actief adviseren over juridische implicaties.
De opdracht kan worden uitgevoerd door maximaal 2 kandidaten, mits het maximale aantal uren niet wordt overschreden.
Vereisten / Knock-outcriteria
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau in een juridische richting;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als jurist;
- Eigen IT-middelen meenemen (laptop, telefoon en toebehoren).
Gunningscriteria
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO-masterniveau in een juridische richting (5 punten);
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als jurist bij een gemeente, provincie, waterschap of omgevingsdienst (30 punten);
- Ervaring met juridische advisering binnen bestuurs- en privaatrecht (25 punten);
- Ervaring met het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie (15 punten);
- Ervaring met coördinatie van klachtenafhandeling (15 punten);
- Ervaring met coördinatie en afhandeling van verzoeken op basis van de Wet open overheid (10 punten).
Geef in het CV duidelijk aan in hoeverre de kandidaat voldoet aan het profiel.
Competenties
- Je kunt goed integraal samenwerken en afstemmingen onderhouden met betrokkenen en belanghebbenden;
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
- Overtuigingskracht en het vermogen juridische expertise helder over te brengen;
- Omgevingsbewust en bestuurlijk sensitief.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 volgens de CAO van de opdrachtgever.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, inclusief minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Hybride werken is mogelijk. Vrijdag is het team op kantoor aanwezig, en aanwezigheid wordt van de kandidaat verwacht.
Planning
De gesprekken zijn gepland op vrijdag 10 januari 2025. Kandidaten ontvangen uiterlijk donderdag 9 januari 2025 bericht over de uitnodiging.
Overige informatie
- De opdrachtgever vraagt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG);
- Verplichte ondertekening van een Geheimhoudingsverklaring;
- Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vereist;
- Bij terbeschikkingstelling van personeel moet dit in het handelsregister geregistreerd zijn (conform Waadi).
Reactietermijn
Reageren kan tot vrijdag 3 januari 2025, 12:00 uur.