Juridisch Adviseur Bezwaar en Beroep

Aanvraagnummer: 8856
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Omgevingsdienst Rivierenland
Locatie: Tiel
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 02-06-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 22-04-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Omgevingsdienst Rivierenland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Omgevingsdienst Rivierenland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Omgevingsdienst Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Opdrachtgever
De organisatie
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega's in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.
Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.
Opdracht
Binnen het team Juridische zaken zoeken wij op dit moment 1 kandidaat voor de functie van Juridisch adviseur bezwaar en beroep.
Jouw werkzaamheden zijn onder andere:
- Het behandelen van complexe bezwaar- en beroepszaken (van het opstellen van een procesdossier, verweerschrift tot en met vertegenwoordiging van de colleges van B&W bij zittingen);
- Het geven van juridisch advies (intern en extern) op het gebied van het omgevingsrecht. Bijvoorbeeld adviesvragen van de andere teams binnen de ODR (bijvoorbeeld vergunningverlening of handhaving) of adviesvragen van onze opdrachtgevers;
- Je bent een vraagbaak voor collega's m.b.t. omgevingsrecht vraagstukken;
- In algemene zin draag je bij aan de kwaliteit van de producten die door de ODR worden geleverd;
- Je kunt je snel in nieuwe materie verdiepen en vervolgens daarover adviseren en zo nodig zelf actief handelend optreden.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bezwaar en beroep Omgevingsrecht;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente en/of omgevingsdienst.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bezwaar en beroep Omgevingsrecht (40 punten);
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente en/of omgevingsdienst (40 punten);
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op wo niveau (20 punten).
Competenties
- Je bent analytisch ingesteld en hebt een uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid;
- Je hebt overtuigingskracht en beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit;
- Je bent stressbestendig onder (werk)druk.
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 28 april 2025, vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 24 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 22 april 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.