Juridisch Adviseur Grondzaken

Logo van gemeente Tytsjerksteradiel, met tekst in een minimalistisch lettertype.

Aanvraagnummer: 10819
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Tytsjerksteradiel
Locatie: Burgum
Uren per week: 32 - 32 per week
Tarief: 110 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 23-05-2025 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Opdracht omschrijving

Voor het team Omgeving van de gemeente Tytsjerksteradiel zoeken wij twee ervaren Juridisch Adviseurs Grondzaken. In deze rol ben jij hét aanspreekpunt voor privaatrechtelijke vraagstukken rondom grondzaken en vastgoed.

Je houdt je bezig met het opstellen, beoordelen en afhandelen van overeenkomsten voor vastgoedtransacties, verhuur, pacht en zakelijke rechten. Daarnaast adviseer je projectleiders, collega’s, management en bestuur bij juridische en beleidsmatige kwesties op het gebied van grondzaken. Je ziet toe op de naleving van contractuele afspraken en draagt bij aan een juridisch solide uitvoering van (her)ontwikkelingsprojecten.

Deze functie is ingeschaald in schaal 10a cao SGO.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. 

Verantwoordelijkheden

Wie zoeken wij?

Voor deze uitdagende functie zoeken we een juridisch goed onderlegde teamspeler die stevig in zijn of haar schoenen staat en energie krijgt van samenwerken binnen én buiten de organisatie. Je weet je standpunten helder over te brengen en schakelt moeiteloos tussen verschillende belangen.

Wat ga je doen en wat zijn je verantwoordelijkheden?

  • Toepassen van relevante wet- en regelgeving, gemeentelijk beleid en procedures binnen het vakgebied;
  • Onderhouden van contacten met uiteenlopende stakeholders zoals particulieren, makelaars, projectontwikkelaars, woningcorporaties en andere partijen
  • Verbinden van interne en externe partijen om samenwerking te bevorderen;
  • Afstemmen van werkzaamheden met collega’s binnen de organisatie;
  • Geven van helder en onderbouwd bestuurlijk advies;
  • Schrijven van duidelijke en overtuigende beleidsadviezen en juridische stukken.

III. Eisen en gunningscriteria


Beschikbaarheid

De kandidaten zijn inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 32 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 10a. De opdracht wordt verkort uitgezet. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 3 juni 2025. Wij vragen hier rekening mee te houden.

Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
De kandidaat is in het bezit van een Hbo diploma of heeft Hbo werk- en denkniveau aangevuld met een afgeronde opleiding die aansluit bij het vakgebied.
De kandidaat heeft relevante en recente ervaring(> 2jaar) binnen grondzaken bij een gemeentelijke overheidsorganisatie.
De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Gunningscriteria

Sortering

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 40 %
Gewicht van kwaliteit : 60 %


Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

40 %
De kandidaat heeft ervaring in het opstellen, beoordelen en beheren van contracten op het gebied van grondexploitatie , gebiedsontwikkeling, zakelijke rechten, aan- en verkoop, huur en pacht.
40 %
De kandidaat is ervaren in het geven van bestuurlijk advies en kan uitstekend stukken schrijven.
20 %
De kandidaat beheerst de Friese taal actief of passief.

Prijs (eisen)

Maximaal: € 110,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De kandidaat die we zoeken:

  • beschikt over goede communicatieve- en adviesvaardigheden;
  • heeft overtuigingskracht;
  • is proactief;
  • is resultaatgericht;
  • is flexibel;
  • werkt graag binnen teamverband.

Fase 2: Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 2 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.