Aanvraagnummer: 7414
Organisatie: Provincie Zeeland
Locatie: Middelburg
Uren per week: 10 tot 15 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: tot 8 september 2025
Regio: Zeeland
Startdatum: 18-04-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 07-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Opdracht
Binnen de digitale overheid vinden grote veranderingen plaats. Burgers en bedrijven hebben het recht om veilig digitaal met de overheid te kunnen communiceren. Dit recht vloeit voort uit verschillende digitale wetgeving, waaronder de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv) en de Wet digitale overheid (Wdo). Binnen Provincie Zeeland werken we hieraan vanuit het project ‘Implementatie Digitale Wetten’ (IDA). Als juridisch adviseur implementatie digitale wetten werk je mee aan dit project en geef je juridisch advies over de invoering van onder andere deze wetten.
- Concrete verantwoordelijkheden en resultaatgebieden:
- Je vertaalt juridische vraagstukken naar concrete adviezen die direct impact maken.
- Je volgt de ontwikkelingen op het gebied van digitale wetgeving en past deze toe in je adviezen.
- Je neemt deel aan het project Implementatie Digitale Wetten (IDW).
Vereisten
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in juridische richting of richting staats-of bestuursrecht;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur op het gebied van digitale wetgeving;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheidsinstelling.
Gunningscriteria
4. Een afgeronde opleiding op minimaal wo-master niveau in juridische richting of richting staats-of bestuursrecht (30 punten);
5. Aantoonbare kennis van de Wet digitale overheid (Wdo) en de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv) (40 punten);
6. Aantoonbaar in de gelegenheid om minimaal 1 dag in de week op locatie (Middelburg) aanwezig te zijn (20 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de publieke sector (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je kunt zowel zelfstandig werken als goed samenwerken in een team;
- Communicatief ben je sterk, je legt complexe zaken op een begrijpelijke manier uit en je weet hoe je collega’s en andere partijen effectief kunt informeren en adviseren;
- Je bent in staat zelfstandig juridisch advies te geven.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 12 maart 2025, in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 7 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.