Juridisch adviseur omgevingsrecht

Logo van de gemeente Staphorst met de tekst "gemeente Staphorst" naast een groen en blauw geometrisch ontwerp.

Aanvraagnummer: 7412
Organisatie: Gemeente Staphorst
Locatie: Staphorst
Uren per week: 18-28 (gemiddeld 24 uur) uur
Tarief: €110 per uur
Duur van de opdracht: 10 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 07-03-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
.fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; }.fa:hover { opacity: 0.7; }.fa-facebook { background: #3B5998; color: white; }.fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; }.fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; }.fa-envelope { background: #808080; color: white; }.fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; }.fa-instagram { background: #125688; color: white; }  


Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”

Organisatie
Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met bijna 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Opdracht
In deze functie ben je verantwoordelijk voor de juridische begeleiding en advisering bij deelproducten van de omgevingsvergunning, het adviseren over juridische aspecten op het terrein van bestuursrecht. Je begeleidt de handhavingsprocedures en vertegenwoordigt de gemeente bij de bezwarencommissie, de rechtbank en de Raad van State. Je volgt de ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving en jurisprudentie en adviseert bij het opstellen van beleidsplannen.

Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Rechten;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als jurist / juridisch adviseur omgevingsrecht;
3. Uurtarief maximaal €110,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk.

Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als jurist / juridisch adviseur omgevingsrecht binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het handhaven op vakantieparken (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het vertegenwoordigen van gemeentelijke bestuursorganen in bezwaar- en (hoger)beroepsprocedures bij de bezwaarschriftencommissie, de rechtbank en de Raad van State (maak dit aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van bezwaar- en (hoger)beroepschriften (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Klant- en servicegerichtheid;
  • Resultaatgericht;
  • Schriftelijk en mondeling communiceren;
  • Analyseren;
  • Oordeelsvorming;
  • Overtuigingskracht;
  • Vakkundigheid;
  • Verzamelen van informatie en probleemanalyse.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-do

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 18 maart 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 10 maart 2025 bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 7 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.