Aanvraagnummer: 5944
Organisatie: Provincie Utrecht
Locatie: Utrecht
Uren per week: 28-32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 24-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze taak om de aantrekkelijkheid van de provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werkt het provinciebestuur met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij zorgen voor een goede balans tussen groen en groei, zodat iedereen in de provincie fantastisch woont, werkt en leeft.
Opdracht
Ben jij een praktisch ingestelde jurist die doelmatigheid hoog in het vaandel heeft staan? Begrijp jij de complexiteit van het afwegen van belangen? Dan zoeken wij jou! Wij zoeken een jurist die zich bewust is van de bestuurlijke en politieke gevoeligheid van overheidsoptreden.
Je voert de opdracht zelfstandig uit en richt je op de Wet open overheid (Woo) en Bezwaar en Klacht (Awb-secretariaat). Voor de Woo handel je veertig Woo-verzoeken af met betrekking tot het onderwerp Wolf. Je faciliteert het proces, adviseert beleidsafdelingen en houdt contact met de Woo-verzoeker. Je bewaakt de voortgang van het proces.
Voor het Awb-secretariaat ben je bezwaarsecretaris voor maximaal zes bezwaarschriften en/of klachten per maand. Je onderhoudt contact met betrokkenen, voorziet de commissie van een preadvies, begeleidt zittingen en zorgt voor verslaglegging. Je stelt het advies van de commissie aan GS op en koppelt terug naar de beleidsafdeling. Daarnaast coach je een recent gestarte Awb-secretaris en lever je het jaarverslag van de commissie op.
Wie zoeken wij?
Je bent een netwerker die relaties onderhoudt met interne en externe partijen. Je bent samenwerkingsgericht, hebt oog voor mensen en processen en ervaring met alternatieve geschiloplossing of mediation is een pre.
Je behoudt overzicht, stelt prioriteiten en organiseert samenwerking met de juiste provinciale medewerkers. Je bent een stevige persoonlijkheid met overtuigingskracht. Daarnaast ben je een ervaren jurist met uitgebreide kennis van advisering in een bestuurlijke omgeving.
Vereisten / Knock-outcriteria
- Afgeronde opleiding op WO-bachelor niveau in staats- en bestuursrecht en/of bestuurskunde.
- Minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur bij publieke organisaties.
Selectiecriteria (weging: totaal 100 punten)
- Aantoonbare werkervaring met bestuursrechtelijke procedures en de Woo. Geef een duidelijk voorbeeld in je CV (50 punten).
- Meer dan zeven jaar werkervaring in de afgelopen tien jaar als juridisch adviseur (30 punten).
- Aantoonbare werkervaring met bezwaar- en klachtenprocedures (10 punten).
- Kennis van alternatieve geschiloplossing/mediation (10 punten).
Geef in je CV aan in hoeverre jij voldoet aan het profiel.
Competenties
Persoonlijke eigenschappen
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal
- Nauwkeurig werken
- Proactieve houding
- Samenwerkingsgericht
- Resultaatgericht
- Stressbestendig
Vaardigheden
- Communicatieve vaardigheden
- Coaching
- Plannen en organiseren
Kennis
- Juridisch advies
- Bezwaar en klacht
- Wet open overheid
- Alternatieve geschiloplossing/mediation
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal vijf pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal twee referenties.
Planning
Gesprekken bij de opdrachtgever vinden plaats op een nader te bepalen moment. Uitgenodigde kandidaten ontvangen tijdig bericht.
Overige informatie
- De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
- Indien opdrachtnemer personeel beschikbaar stelt, moet deze geregistreerd zijn in het handelsregister als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Reactietermijn
Reageren is mogelijk tot dinsdag 24 december 2024, 09:00 uur.