Juridisch Kwaliteitsmedewerker Burgerzaken

Logo van gemeente westland met een gestileerde witte figuur die een ploeg trekt op een zwarte achtergrond, naast de naam in blauwe en groene blokken.

Aanvraagnummer: 3994
Organisatie: Gemeente Westland
Locatie: Westland
Uren per week: 24 uur
Tarief: €93 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 4-11-2024
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 27-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. De gemeente biedt haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente.

Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.

Opdracht
Je voert meerdere kwaliteitscontroles uit, helpt jouw collega’s om eventuele fouten te herstellen en zorgt dat de kwaliteit van de Basisregistratie Personen (BRP) voldoet aan de eisen die hieraan worden gesteld. Van de verrichte kwaliteitscontroles stel jij een rapportage op die je ter verantwoording aan de BRP beheerder voorlegt.

Je geeft juridisch advies op het gebied van burgerzaken aan de collega's binnen het team. Je behandelt bezwaar- en beroepszaken en vertegenwoordigt het college hierin. Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie van de BRP-audit (ENSIA), de RNI-audit en ondersteunt collega’s met de audit op waardedocumenten (o.a. reisdocumenten/ID kaart). Je draagt zorg voor de jaarlijkse zelfevaluatie BRP, RNI en Waardedocumenten (Kwaliteitsmonitor) en stelt nadien een verbeterplan voor het komend jaar op.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. Uurtarief maximaal € 93,00 (schaal 10) inclusief reiskosten woon-werk, fee Flextender en excl. BTW.
2. Minimaal een afgeronde hbo opleiding in juridische richting;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als juridisch medewerker;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker burgerzaken bij een gemeentelijke instelling;
5. Uiterlijk beschikbaar per 4 november 2024 voor 24 uur per week;

Gunningscriteria
6. Een afgeronde rechten opleiding op hbo bachelor niveau (10 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van burgerzaken (35 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Juridisch (kwaliteits)Medewerker bij een gemeente (25 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de zelfevaluatie BRP, RNI en waardedocumenten en het uitvoeren van (kwaliteits)controles (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel in schrift als mondeling;
  • Je kunt goed processen doorzien en heldere voorstellen doen ter verbetering. Daarin ben je initiatiefrijk en kun je verbinding zoeken met collega’s.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 1 oktober tussen 13:00 uur – 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 30 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.
  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
  • De voertaal binnen de gemeente is Nederlands (in taal en geschrift), er word geacht dat de kandidaat hieraan kan participeren.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 27 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.