Juridisch Medewerker

Logo van Omgevingsdienst West-Holland met gestileerde blauwe vingerafdruk en naam in groene tekst.

Aanvraagnummer: 10982
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Omgevingsdienst West-Holland
Locatie: Leiden
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 23-05-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Organisatie
Bij de Omgevingsdienst West-Holland lever je een bijdrage aan de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. Wij werken in opdracht van en in samenwerking met de provincie Zuid-Holland en twaalf gemeenten in het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland. Met zo’n 190 deskundige en gedreven collega’s werken we aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Belangrijk werk. Jouw werk?

Opdracht
Behandelen van alle juridische aangelegenheden die volgen uit vergunningverlening, toezicht en handhaving Milieu. Handhavingsdossiers zijn een belangrijk onderdeel van het werkpakket. Je behandelt handhavingsverzoeken, lasten onder dwangsom,  bezwaar- en beroepschriften, klachten en andere voorkomende werkzaamheden en verstrekt informatie hierover. Daarnaast adviseer en ondersteun je collega’s bij juridische trajecten.

Vereisten
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019)
2. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van rechten;
3. Aantoonbare werkervaring als juridisch medewerker op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving milieu;

Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch medewerker op het gebied van vergunning, toezicht en handhaving milieu (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met zaakgericht werken en met een zaaksysteem, benoem met welk zaaksysteem (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring als juridisch medewerker binnen een gemeentelijke of provinciale organisatie (15 punten);
7. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding Rechten (10 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het behandelen van handhavingsverzoeken, lasten onder dwangsom, bezwaar- en beroepschriften (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Je denkt mee en draagt oplossingen aan, waarbij je je analytische en creatieve talenten inzet. Je weet op inspirerende wijze omgevingsbewust om te gaan met de complexe regelgeving, de soms stevige tegenstellingen tussen belangen van de partijen en de bestuurlijke context. Je bent een enthousiaste en deskundige collega, die een scherp oog heeft voor de juridische valkuilen. Je weet prima in te schatten wat risicovol en wat houdbaar is en binnen de juridische kaders weet je te handelen tussen wat wel en niet mag en kan.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland vanaf dinsdag 27 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 23 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.