Juridisch Medewerker Bezwaar & Beroep en Handhaving Bouwen

Logo van Omgevingsdienst West-Holland met gestileerde blauwe vingerafdruk en naam in groene tekst.

Aanvraagnummer: 2207
Organisatie: Omgevingsdienst West-Holland
Locatie: ODWH
Uren per week: 36 per week
Tarief: €105 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 25-06-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Bij de Omgevingsdienst West-Holland lever je een bijdrage aan de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. Wij werken in opdracht van en in samenwerking met de provincie Zuid-Holland en twaalf gemeenten in het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland. Met zo’n 190 deskundige en gedreven collega’s werken we aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Belangrijk werk. Jouw werk?


Opdracht

Als juridisch medewerker bezwaar & beroep + handhaving bouwen behandel je alle juridische aspecten met betrekking tot de bouwwet- en regelgeving, de Wet ruimtelijke ordening en de Omgevingswet, die volgen uit onze producten Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH).

Je behandelt handhavingsverzoeken, bezwaar- en beroepschriften en of je verstrekt informatie. Je stelt lasten onder dwangsom- en beschikkingen op, toetst en beoordeelt verzoeken en geeft juridisch advies rondom (complexe) vergunningen.

Daarnaast ondersteun en begeleid je collega’s bij juridische trajecten. Je denkt mee en draagt oplossingen aan en weet op inspirerende wijze omgevingsbewust om te gaan met de complexe regelgeving, de soms stevige tegenstellingen tussen belangen van partijen en de bestuurlijke context.

  • Als teamspeler draag je bij aan een goede werksfeer.
  • Je bent iemand die het initiatief neemt, zich staande weet te houden in een complex krachtenveld, beschikt over bestuurlijke sensitiviteit en kunt schakelen tussen verschillende niveaus binnen en buiten de Omgevingsdienst.
  • Je hebt goede schriftelijke, communicatieve en verbindende vaardigheden.
  • Je werkt nauwkeurig, kunt plannen en organiseren, overzicht bewaren en prioriteren.
  • Je bent klantgericht en kunt anticiperen op de aanvragen die bij je neergelegd worden.


Vereisten/knock-out criteria


1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019)
2. Maximaal uurtarief €105,- exclusief btw en inclusief Fee Flextender en reiskosten woon/werkverkeer;
3. Aantoonbare werkervaring als juridisch medewerker met het behandelen van bezwaar- en beroepszaken en handhavingsverzoeken binnen het ruimtelijk domein;
4. Beschikbaarheid op vrijdagen;


Selectiecriteria

5. Een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting bestuurs-, omgevings- en/of bouwrecht (25 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring juridisch medewerker met het behandelen van bezwaar- en beroepszaken en handhavingsverzoeken binnen het ruimtelijk domein (35 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeentelijke instelling (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met PowerBrowser (10 punten);
9. Aantoonbare kennis van en werkervaring met de Omgevingswet (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.


Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 26 en week 27. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 28 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.