Aanvraagnummer: 2537
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 32 tot 36 per week
Tarief: €82 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 15-08-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 11-07-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie en afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!
Het Sociaal Domein biedt dienstverlening aan op het brede gebied van het sociale domein.
De afdeling Inkomen & Zekerheid is één van de afdelingen binnen het Sociaal Domein. Binnen één van de vier units van deze afdeling worden de juridische werkzaamheden uitgevoerd. De medewerkers behandelen o.a. bezwaar en (hoger)beroepschriften in het kader van de Participatiewet, Wmo, Jeugdwet, Besluit bijstandsverlening zelfstandigen en tijdelijke regelingen.
Opdracht
Het zelfstandig behandelen van bezwaar- en (hoger) beroepschriften en voorlopige voorzieningen in het kader van de Participatiewet, Wmo, Jeugdwet, Besluit bijstandverlening zelfstandigen en tijdelijke regelingen zoals de Energietoeslag.
Het vertegenwoordigen van het college bij de rechtbank/CRvB.
Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
2. Een maximum uurtarief van €82,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én Fee flexender;
3. Aantoonbare werkervaring als medewerker bezwaar en beroep Wmo en Participatie;
Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch medewerker bezwaar en beroep Wmo en Participatiewet binnen een gemeente (30 punten);
5. Een afgeronde hbo bachelor opleiding (15 punten);
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met bezwaren en beroepszaken (15 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de Jeugdwet en de Wmo (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite (benoem waar deze is opgedaan) (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Benodigd aantal professionals
1.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 18 juli 2024 (vanaf 10:00 uur tot 14:00 uur). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.