Juridisch medewerker bezwaar en beroep SD

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 3621
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 24 tot 36 uur
Tarief: €82 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 09-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie en afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Het Sociaal Domein biedt dienstverlening aan op het brede gebied van het sociale domein.

De afdeling Inkomen & Zekerheid is één van de afdelingen binnen het Sociaal Domein. Binnen één van de vier units van deze afdeling worden de juridische werkzaamheden uitgevoerd. De medewerkers behandelen o.a. bezwaar en (hoger)beroepschriften in het kader van de Participatiewet, Wmo, Jeugdwet, Besluit bijstandsverlening zelfstandigen en tijdelijke regelingen.

Opdracht
Het zelfstandig behandelen van bezwaar- en (hoger) beroepschriften en voorlopige voorzieningen in het kader van de Participatiewet, Wmo, Jeugdwet, Besluit bijstandverlening zelfstandigen en tijdelijke regelingen zoals de Energietoeslag.

Het vertegenwoordigen van het college bij de rechtbank/CRvB.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie);
2. Uurtarief maximaal € 82,- exclusief btw / inclusief reiskosten;
3. Aantoonbare werkervaring als medewerker bezwaar en beroep Sociaal Domein;

Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker bezwaar en beroep Participatiewet binnen een gemeente (30 punten);
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met het zelfstandig behandelen van bezwaar- en (hoger) beroepschriften (20 punten);
6. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo/bachelor niveau (20 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de Jeugdwet en de Wmo (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de Suite, benoem waar deze is opgedaan (10 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Kennis van de Algemene wet bestuursrecht, Wet maatschappelijke ondersteuning, Jeugdwet en de Participatiewet;
- Ervaring met de Wmo is een pré;
- Analytisch, doelgericht en zorgvuldig in het proces;
- Overtuigingskracht;
- Goede schrijfvaardigheid.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties;

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Benodigd aantal professionals
1.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 12 september 2024 tussen 12:00 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 10 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 9 september 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.