Juridisch Medewerker Bouwen

Logo van Omgevingsdienst West-Holland met gestileerde blauwe vingerafdruk en naam in groene tekst.

Aanvraagnummer: 3097
Organisatie: Omgevingsdienst West-Holland
Locatie: ODWH
Uren per week: 36 per week
Tarief: €95 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 06-08-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Bij de Omgevingsdienst West-Holland lever je een bijdrage aan de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. Wij werken in opdracht van en in samenwerking met de provincie Zuid-Holland en twaalf gemeenten in het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland. Met zo’n 190 deskundige en gedreven collega’s werken we aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving is onderdeel van ons takenpakket. Belangrijk werk. Jouw werk?


Opdracht

Alle juridische aspecten met betrekking tot de bouwwet- en regelgeving, de Wet ruimtelijke ordening en de Omgevingswet, die volgen uit onze producten Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH).
Je behandelt handhavingsverzoeken, bezwaar- en beroepschriften, klachten en of je verstrekt informatie. Je stelt lasten onder dwangsom- en beschikkingen op, toetst en beoordeelt verzoeken en geeft juridisch advies rondom (complexe) vergunningen. Daarnaast ondersteun en begeleid je collega’s bij juridische trajecten. Je denkt mee en draagt oplossingen aan en weet op inspirerende wijze omgevingsbewust om te gaan met de complexe regelgeving, de soms stevige tegenstellingen tussen belangen van partijen en de bestuurlijke context.


Vereisten/ knock-outcriteria


1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019);
2. Een maximum uurtarief van €95,- excl btw en incl Fee Flextender en reiskosten woon- werkverkeer;
3. Minimaal een afgeronde hbo bachelor Rechten opleiding;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring 8 jaar als juridisch medewerker bij een gemeentelijke instelling;


Selectiecriteria

5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring 8 jaar als juridisch medewerker bij een gemeentelijke instelling (35 punten);
6. Uiterlijk beschikbaar per 19 augustus 2024 voor 36 uur per week (15 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het behandelen van handhavingsverzoeken, bezwaar- en beroepschriften en juridisch advies binnen een gemeente (30 punten).
8. Minimaal een afgeronde wo bachelor Rechten opleiding (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.


Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 en vrijdag 9 augustus 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.