Juridisch medewerker vergunningen

Logo van de gemeente achtkarspelen, met gestileerde menselijke profielen in blauwe contouren boven de naam "achtkarspelen" in blauwe letters.

Aanvraagnummer: 11999
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Achtkarspelen
Locatie: Buitenpost
Uren per week: 24 per week
Tarief: 115 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 15-06-2025 23:59

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Opdracht omschrijving

Wij zijn voor het team Veiligheid, Toezicht, Handhaving en Vergunningen op zoek naar een juridisch medewerker vergunningen. Wij zijn wij op zoek naar een professional met ruime werkervaring binnen het vakgebied die ons kan ondersteunen.

Als Juridisch Medewerker Vergunningen ben jij de expert die adviseert en beoordeelt op het gebied van juridische vraagstukken binnen het omgevingsrecht. Je ontwikkelt beleid op aanvraag en draagt bij aan beleidsontwikkeling. Je speelt een cruciale rol in de afhandeling van vergunningaanvragen en juridische procedures binnen de gemeente.

Je bent een enthousiaste collega die het een uitdaging vindt om de leefomgeving van onze gemeente aantrekkelijker te maken en te houden. Je bent daarbij flexibel, oplossingsgericht en je durft door te pakken in lastige situaties.

Deze functie is ingeschaald in schaal 10 cao SGO.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Verantwoordelijkheden

Op hoofdlijnen gaat het om de volgende rollen en taken:

  • Adviseren over diverse juridische vraagstukken op het terrein van het omgevingsrecht, met name Bouwen en RO;
  • Behandelen van bezwaar- en beroepschriften, verzoeken voorlopige voorzieningen en zienswijzen en het opstellen van verweerschriften en pleitnota’s, alsmede het vertegenwoordigen van de gemeente bij de behandeling daarvan;
  • Toetsen van aanvragen aan het bestemmings- en inpassingsplan en het beoordelen van ontheffingsmogelijkheden;
  • Beoordelen van het wel of niet meewerken aan een initiatief en planologische medewerking;
  • Voorbereiden, motiveren, opstellen en laten nemen van een afwijkingsbesluit;
  • Uitvoeren van andere voorkomende juridische taken binnen het team.

III. Eisen en gunningscriteria


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 24 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.

Kwaliteit (eisen)

U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.
U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.
Kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding Rechten.
Kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante en recente werkervaring als juridisch medewerker vergunning in de afgelopen 5 jaar.
De kandidaat heeft ervaring met werken bij een gemeentelijke organisatie.
De kandidaat is bekent met de problematiek in de gemeente Achtkarspelen.
Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. Is de aangeboden kandidaat een ZZP'er zoals hiervoor benoemd?

Gunningscriteria

Sortering

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %


Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

40 %
Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
40 %
Mate waarin de motivatie aansluit bij het team en de organisatie.
20 %
Een positieve houding ten opzichte van de Friese taal, passieve beheersing van de Friese taal is een pré.

Prijs (eisen)

Maximaal: € 115,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

1. 

Fase 2: Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 2 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Indien er geen klik is, of de kandidaten niet voldoen, houdt de opdrachtgever zich het recht voor om in gesprek te gaan met de kandidaten op plek 3, 4, en 5.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.