Aanvraagnummer: 7058
Organisatie: Gemeente Westerveld
Locatie: Westerveld
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 1 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 19-02-2025 09:00
Deel deze opdracht
Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”
Organisatie
Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.
Opdracht: Wat ga je doen?
Als jurist bij de gemeente Westerveld speel je een sleutelrol in uiteenlopende procedures. Denk bijvoorbeeld aan het behandelen van bezwaren en beroepen tegen vergunningen of het behandelen van handhavingsverzoeken. Jij bent degene die zich vastbijt in deze dossiers en zorgt voor een juridisch correcte afhandeling.
Jouw taken en verantwoordelijkheden:
- Optreden als juridisch expert bij juridische vraagstukken binnen het omgevingsrecht.
- Zorgdragen voor de juridische borging van correspondentie zoals aanschrijvingen en sanctiebesluiten.
- Adviseren van het College van B&W
- Regie voeren over je eigen dossiers en integraal meedenken binnen projecten.
- Waarborgen van de juridische kwaliteit in processen en beslissingen.
- Vertegenwoordigen van de gemeente in bezwaar- en (hoger) beroepsprocedures.
- Voeren van (bemiddelings-)gesprekken met betrokken partijen.
- Fungeren als sparringpartner voor collega’s binnen de organisatie.
Omdat het een tijdelijke opdracht betreft ter vervanging van een zieke collega verwachten we dat je redelijk snel zelfstandig lopende dossiers kan overnemen.
Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bij een overheidsinstellig.
Gunningscriteria
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting rechten (20 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als jurist bij een gemeente (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met de Omgevingswet, APV én Bibob (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met bezwaren en (hoger) beroepszaken (20 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met Powerbrowser of Zaaksysteem (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
- Het vermogen om het standpunt van de gemeente overtuigend te verwoorden en te verdedigen;
- Een zelfstandige werkhouding en het vermogen om goed samen te werken in een team;
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit en een scherp gevoel voor belangenafweging;
- Grondige kennis van en ervaring met het omgevingsrecht;
- Zelfstandig;
- Communicatief vaardig;
- Besluiten durven nemen;
- Oplossingsgericht;
- Klantgericht;
- Nauwkeurig;
- Kritisch;
- Verantwoordelijk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: flexibel, minimaal 50% op kantoor.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 19 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.