Juridisch planoloog

Aanvraagnummer: 12884
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Veere
Locatie: Domburg
Uren per week: 24 - 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zeeland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 23-06-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Veere mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Veere. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie Gemeente Veere
Onze organisatie telt ongeveer 280 medewerkers. Deze medewerkers zijn verdeeld over zes afdelingen; Bedrijfsvoering, Openbare Ruimte, Dienstverlening, Ruimtelijke Ontwikkeling, Maatschappelijke Ontwikkeling en Programma’s & Projecten. Je toekomstige collega’s ervaren korte lijnen binnen de gemeente Veere, een informele werksfeer, vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en uitdaging in hun functie.
Opdracht
- Behandelen van complexe initiatieven. Dit zijn vragen/plannen van initiatiefnemers die in strijd zijn met het omgevingsplan;
- Adviseren over complexe en multidisciplinaire (concept)vergunningsaanvragen om af te wijken van het omgevingsplan;
- Deelnemen aan de omgevingstafel;
- Beoordelen van de benodigde onderzoeken en ruimtelijke onderbouwingen voor de te leveren producten;
- Deelnemen aan- en organiseren van een projectteam (jurist, stedenbouwkundige en planoloog);
- Aanspreekpunt voor collega’s op inhoud en proces van het omgevingsplan;
- Adviseren op beleidstrajecten;
- Afhandelen van bezwaar- en beroepzaken, waarbij je de gemeente vertegenwoordigt bij de commissie bezwaarschriften, rechtbank en Raad van State.
Team
Het team bestaat uit 4 planologen.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch planoloog;
4. Aantoonbare werkervaring met omgevingsrecht. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan.
Gunningscriteria
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch planoloog bij een gemeente (40 punten)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met omgevingsrecht (20 punten);
7. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van planologie en/of rechten (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met bezwaar en beroep (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Je beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden;
- Je voelt je thuis in een zelforganiserende organisatie, waarbij de verantwoordelijkheid laag in de organisatie ligt.
- Je bent resultaatgericht en denkt in oplossingen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende cao van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands. Referenties nader te bepalen.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 26 juni 2025, van 12:00 uur tot 14:00 uur. En maandag 30 juni 2025 om 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk woensdag 27 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 23 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.