Fraud Blocker Jurist Bezwaar & Beroep en Handhaving | Freelance Opdracht

Jurist Bezwaar & Beroep en Handhaving

Logo van Omgevingsdienst West-Holland met gestileerde blauwe vingerafdruk en naam in groene tekst.

Aanvraagnummer: 6474
Organisatie: Omgevingsdienst West-Holland
Locatie: Leiden
Uren per week: 24 uur
Tarief: €95 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 15-01-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Bij de Omgevingsdienst West-Holland lever je een bijdrage aan de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. Wij werken in opdracht van en in samenwerking met de provincie Zuid-Holland en twaalf gemeenten in het noordelijk deel van de provincie Zuid-Holland. De Omgevingsdienst West-Holland heeft zo’n 190 deskundige en gedreven collega’s die werken we aan het verbeteren van lucht en bodem en aan het terugdringen van overlast door geur, geluid en gevaarlijke stoffen. Ook de zorg voor een duurzame leefomgeving en het bouw- en woningtoezicht van de gemeente Noordwijk is onderdeel van ons takenpakket. Belangrijk werk. Jouw werk?

Opdracht
Als juridisch medewerker bezwaar & beroep  + handhaving bouwen behandel je alle juridische aspecten met betrekking tot de bouwwet- en regelgeving, de Wet ruimtelijke ordening en de Omgevingswet, die volgen uit onze producten Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH).

Je behandelt bezwaar- en beroepschriften, handhavingsverzoeken, ingebrekestellingen en of je verstrekt informatie. Je stelt lasten onder dwangsom- en beschikkingen op, toetst en beoordeelt verzoeken en geeft juridisch advies rondom (complexe) vergunningen.

Daarnaast ondersteun en begeleid je collega’s bij juridische trajecten. Je denkt mee en draagt oplossingen aan en weet op inspirerende wijze omgevingsbewust om te gaan met de complexe regelgeving, de soms stevige tegenstellingen tussen belangen van partijen en de bestuurlijke context.

Vereisten
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019);
2. Een maximaal uurtarief van €95,- excl btw en incl Fee Flextender en reiskosten woon-/ werkverkeer;
3. Aantoonbare werkervaring als jurist binnen een Omgevingsdienst;
4. Beschikbaar voor 24 uur per week verdeeld over maandag, woensdag, donderdag en vrijdag;
5. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding bestuursrecht;
6. Aantoonbare werkervaring met zaaksysteem PowerBrowser;

Gunningscriteria
7. Minimaal een afgeronde WO-opleiding bestuurskunde (20 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist binnen een Omgevingsdienst (25 punten);
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bezwaar & beroep handhaving bouwen (30 punten);
10. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de bouwwet- en regelgeving, de Wet ruimtelijke ordening en de Omgevingswet (15 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van handhavingsverzoeken, ingebrekestellingen en het opstellen van dwangsom- en beschikkingen (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden, oplossings- en resultaatgericht handelen.
  • Je bent iemand die het initiatief neemt, zich staande weet te houden in een complex krachtenveld, beschikt over bestuurlijke sensitiviteit en kunt schakelen tussen verschillende niveaus binnen en buiten de Omgevingsdienst.
  • Je hebt goede schriftelijke, communicatieve en verbindende vaardigheden.
  • Je werkt nauwkeurig, kunt plannen en organiseren, overzicht bewaren en prioriteren.
  • Je bent klantgericht en kunt anticiperen op de aanvragen die bij je neergelegd worden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 4. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 20 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 15 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

6474 - Jurist Bezwaar & Beroep en Handhaving