Fraud Blocker Jurist Grondzaken | Gemeente Midden-Groningen | ZZP Opdracht

Jurist Grondzaken

Logo van gemeente midden-groningen met een gestileerde witte 'm' in een cirkel op een blauwgroen achtergrond, met daaronder de naam.

Aanvraagnummer: 6571
Organisatie: Gemeente Midden-Groningen
Locatie: Hoogezand
Uren per week: 36 per week
Tarief: €85 - €120 per uur
Duur van de opdracht: 10-2-2025 t/m 10-6-2025
Regio: Groningen
Startdatum: 10-02-2025
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 27-01-2025 08:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdrachtomschrijving

In verband met ziekte van onze senior jurist grondzaken zoeken wij op korte termijn een vervanger voor de duur van 4 maanden met de mogelijkheid om de opdracht 2 maal met 3 maanden te kunnen verlengen.

Met ruim 62.000 inwoners is Midden-Groningen de derde gemeente van de provincie. Een ambitieuze gemeente waar iedereen met plezier kan wonen, leven, recreëren, ondernemen en werken. Samen met inwoners, bedrijven en organisaties maakt de gemeente deze ambitie mogelijk. Een ruimtelijke sfeer met pittoreske dorpen, stoere boerderijen en prachtige natuur. Maar ook een gemeente met een stedelijk karakter, nog geen kwartier rijden van de stad Groningen. Ons nieuwe Huis van Cultuur en Bestuur is voorzien van een theater, bibliotheek, muziekschool en grand café, kortom een prachtige ontmoetingsplek voor zowel inwoners als collega's. Een gemeente met grote kwaliteiten, maar ook met uitdagingen, zoals sociale achterstanden en aardbevingsproblematiek.

Het domein Leefomgeving bestaat uit Projecten & Grondzaken, het programma Duurzaamheid & Energie, VTH (vergunningverlening, toezicht en handhaving), Ruimtelijke en Economische ontwikkeling, Beheer Openbare ruimte, Afvalinzameling & Rioolbeheer, Gebiedsbeheer en een Stafbureau. Alles wat in de leefomgeving gebeurt willen we integraal aanpakken.

In het kader van de Wet DBA zal deze opdracht uitsluitend kunnen worden gegund aan personele dienstverleners en niet aan zelfstandigen. Dit vanwege de borging van de continuïteit bij het uitvoeren van de opdracht en het kunnen steunen op kennis en capaciteit vanuit de eigen organisatie.


Kandidaatomschrijving

Als jurist Grondzaken verricht je werkzaamheden binnen het team Projecten en Grondzaken. Samen met de andere juridisch medewerkers Grondzaken ga jij aan de slag om binnen het domein Leefomgeving Grondzaken beter te positioneren. Dit betekent samen met collega’s van andere teams een visie op grondzaken, beleid en processen opstellen en deze implementeren. Daarnaast voer je de dagelijkse grondzaken werkzaamheden uit.

Wat ga je doen?

Je adviseert, vanuit juridische invalshoek, over en neemt initiatieven met betrekking tot het (grond)beleid en strategische en complexe (gebieds-) ontwikkelingen en projecten. Jij kijkt hiernaar vanuit zowel publiek- als privaatrechtelijk oogpunt. Als Jurist Grondzaken hou jij je bezig met het opstellen en toetsen van overeenkomsten, denk hierbij aan samenwerkings-, (ver)koop en anterieure overeenkomsten. Je voert de onderhandelingen tussen partijen en legt de gemaakte afspraken vast, daarnaast controleer je op het naleven van deze overeenkomsten. Je neemt deel aan projectteams, waarbij jij de juridische- en grondzakenbelangen behartigt. Je adviseert over wijzigingen van relevante wet- en regelgeving, waarmee je de kennisontwikkeling bevordert van de afdeling. Je bent verantwoordelijk voor strategieontwikkeling, toetsing, advisering en contractvorming op het juridisch werkterrein van de gemeente. Je adviseert over kostenverhaal, fiscale aspecten, verwerving, beheer en gronduitgifte en bereidt bestuurlijke besluitvorming voor. Complexe erfpachtdossiers behoren ook tot jouw taakpakket. Verder coacht en leidt je junior juristen op.

Met wie werk je samen?

Als jurist grondzaken werk je intensief samen met drie andere juristen binnen het team. Daarnaast heb je veel contact met medewerkers van het hele domein Leefomgeving. Verder overleg je actief met verschillende disciplines (onder meer met stedenbouw, groen, gebiedsbeheer). Je vertegenwoordigt de gemeente in interne- en externe overlegverbanden en onderhoudt de contacten met advocatuur, notariaat, overheden en bedrijfsleven.

Je bent een verbinder en staat stevig in je schoenen. Je legt gemakkelijk contact en je bent zowel mondeling als schriftelijk communicatief sterk. Het analyseren van complexe casussen en het bijhouden van een goede tijdsplanning zijn je kracht. Je kunt zelfstandig werken en durft zelf met creatieve, innovatieve oplossingen te komen en durft initiatief te nemen en vragen te stellen. Je bent een onderhandelaar die flexibel is en kan enthousiasmeren. Je houdt van een omgeving waar veel op je afkomt en hebt een politiek bestuurlijke sensitiviteit.

Verder vragen we:
  • Je beschikt over een afgeronde WO-opleiding rechten, met gedegen kennis van het privaatrecht
  • Ervaring als juridisch adviseur Grondzaken is een pré



Eisen

Ervaring met grondzaken en vastgoed
Uit het CV blijkt dat je minimaal 4 jaar ervaring hebt met Juridisch advies binnen grondzaken en vastgoed. Opleiding
Uit het CV blijkt dat je een afgeronde WO-opleiding Rechten hebt. Inkoopvoorwaarden en overeenkomst van opdracht.
Het is een vereiste om akkoord te gaan met de algemene inkoopvoorwaarden levering en diensten gemeente Midden-Groningen en de door de gemeente opgestelde overeenkomst van opdracht. (zie de bijlagen) Dit blijkt duidelijk uit de offerte We hanteren de wet DBA
Uit de offerte blijkt duidelijk dat de aangeboden kandidaat in dienst is van een bureau en niet als zelfstandige werkzaam is. Dit blijkt duidelijk uit de offerte.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %

Ervaring
Hoe beter de ervaring aansluit, hoe meer punten. maak dit helder in het cv.
Weging: 25 %

kennis en opleiding
Hoe beter de kennis en opleiding aansluit, hoe meer punten. Maak dit helder in het cv.
Weging: 25 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Tijdens de interviews wordt stil gestaan bij de door ons gestelde eisen en gunningscriteria.
Weging: 25 %

Interviewplanning

De gesprekken zijn gepland  op 30 januari 2025

vanuit de gemeente zijn daarbij aanwezig:
Frederik van de Eijnden, Daniëlle Stroop, beiden jurist grondzaken en Jolien Stokroos, waarnemend teamleider projecten en grondzaken.

Reageer nu op deze opdracht!

6571 - Jurist Grondzaken