Aanvraagnummer: 6777
Organisatie: Gemeente Kampen
Locatie: Kampen
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: Geen maximum.
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 04-02-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”
Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.
Opdracht
Als jurist omgevingsrecht houd je je bezig met het voeren van procedures over vergunningen. Daarnaast adviseer je over diverse juridische vraagstukken op het terrein van het omgevingsrecht aan vergunningverleners, medewerkers ruimtelijke ordening en het gemeentelijk bestuur. Je houdt je verder bezig met werkzaamheden zoals:
- Behandelen van bezwaar- en (hoger)beroepschriften.
- Opstellen van verweerschriften.
- Vertegenwoordigen van gemeentelijke bestuursorganen in bezwaar- en (hoger)beroepsprocedures bij de bezwaarschriftencommissie, de rechtbank en de Raad van State.
- Bemiddeling in het zoeken van alternatieve oplossingen om juridische procedures te voorkomen.
- Adviseren over te verlenen vergunningen en ruimtelijke ordening.
- Fungeren als vraagbaak als het gaat om regelgeving en om bestuursrechtelijk optreden.
Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met en kennis van de Omgevingswet;
3. Direct beschikbaar voor een periode van minimaal 6 maanden.
Gunningscriteria
4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting rechten of bestuursrecht (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van bezwaar- en (hoger)beroepschriften (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het vertegenwoordigen van gemeentelijke bestuursorganen in bezwaar- en (hoger)beroepsprocedures bij de bezwaarschriftencommissie, de rechtbank en de Raad van State (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld) (25 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als jurist omgevingsrecht binnen een gemeente (25 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Omgevingsbewust
- Samenwerken
- Communicatieve vaardigheden
- Flexibiliteit en proactiviteit
- Bestuurlijke sensitiviteit
- Analytisch sterk
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10/11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma/di/wo/do/vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 6 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 5 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 4 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.