Aanvraagnummer: 6239
Organisatie: Gemeente Berkelland
Locatie: Borculo
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 14-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op: Deze opdracht kan niet door zzp’ers worden uitgevoerd. Wanneer een zzp’er de opdracht gegund krijgt, dient deze in dienst te treden via payroll, detachering of een uitzendbureau.
Gemeente Berkelland
Berkelland is groen. De dorpskernen zijn omringd door een landelijke omgeving, buitengebieden en weilanden. Hier kun je fijn wonen, maar ook fijn werken! Je krijgt veel vrijheid, kunt jezelf ontwikkelen, maakt maatschappelijke impact én werkt samen met nuchtere en gezellige collega’s. Natuurlijk zorgen we ook goed voor de innerlijke mens met ons gezellige bedrijfsrestaurant.
Bij ons ervaar je ruimte:
- Je maakt maatschappelijke impact. Jouw werk doet ertoe.
- Je hebt veel vrijheid. We geloven in balans tussen werk- en privéleven.
- Eigenaarschap staat centraal. Jij hebt de regie.
- Rustige werkplekken of samenwerking in teams: alles is mogelijk.
- Informele werksfeer met betrokken, behulpzame collega's.
Opdracht
Als juridisch adviseur adviseer je collega’s en bestuur, zowel proactief als op verzoek. Je maakt het verschil door belangen te balanceren binnen wetgeving en maatschappelijke vraagstukken. Jouw focus ligt op bestuursrecht en wet- en regelgeving binnen het sociaal domein en het subsidierecht.
Je werkzaamheden richten zich op een of meer van de volgende thema’s:
- Wmo, Jeugdwet, Participatiewet en schuldhulpverlening
- Sociale basis, welzijn, sport, kunst en cultuur
- Subsidies
- Energie en verduurzaming
- Onderwijs: leerplicht, leerlingenvervoer, onderwijshuisvesting
- Inburgering en ondersteuning van nieuwkomers
- Klachtenbehandeling
We verwachten niet dat je op alle bovenstaande onderwerpen inzetbaar bent. Kennis en affiniteit met enkele van deze terreinen is voldoende. Reageer gerust als je een bijdrage denkt te kunnen leveren.
Thuiswerken is mogelijk binnen ons team. We zien je gemiddeld de helft van de tijd op kantoor. Donderdag is onze vaste kantoordag.
Vereisten
- Beschikbaar voor 24 uur per week gedurende de opdracht.
- Afgeronde juridische hbo-bacheloropleiding.
- Aantoonbare werkervaring met bestuursrecht binnen een gemeentelijke organisatie.
- Minimaal 2 jaar recente ervaring binnen het sociaal domein.
Gunningscriteria
- Minimaal 3 jaar werkervaring als jurist binnen het sociaal domein (25 punten).
- Afgeronde juridische wo-bacheloropleiding (25 punten).
- Minimaal 5 jaar werkervaring binnen een gemeente (35 punten).
- Minimaal 2 jaar werkervaring met bestuursrecht binnen een gemeente (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan hoe jij aan het profiel van deze opdracht voldoet.
Competenties
- Oplossingsgericht met uitstekende communicatieve vaardigheden.
- Snel schakelen en hoofd- van bijzaken onderscheiden.
- Creatief en inventief in oplossingen, gericht op samenwerking.
Beoordeling
De opdrachtgever beoordeelt cv’s op basis van gunningscriteria. Geschikte kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. Overige kandidaten worden op de hoogte gebracht.
Functieschaal
Deze functie valt binnen functieschaal 10 volgens de CAO van de opdrachtgever.
Aantal professionals nodig
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Werkdagen in overleg. Hybride werken is mogelijk.
Planning
Geplande gesprekken: dinsdag 21 december 2025, 09:00 uur. Kandidaten ontvangen bericht uiterlijk vrijdag 17 januari 2025.
Overige informatie
- Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.
- Geheimhoudingsverklaring wordt gevraagd.
- Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) wordt aangeleverd.
- Opdrachtnemer registreert zich conform de Wet arbeid vreemdelingen (Waadi).
Reactietermijn
Reageren kan tot dinsdag 14 januari 2025, 09:00 uur.