Jurist Sociaal Domein met focus op subsidie- en contractmanagement

Logo van gemeente de ronde venen met een gestileerde groene en blauwgroen sneeuwvlok naast de tekst.

Aanvraagnummer: 4202
Organisatie: Gemeente De Ronde Venen
Locatie: De Ronde Venen
Uren per week: 16 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 10-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen, een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen wonen en werken. In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van 300 collega’s. ‘Samen voor elkaar’ echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt. Verbindend, innovatief en ondernemend met de blik naar buiten.

Je gaat werken in het team Kwaliteit en Monitoring Welzijn. Dit is één van de teams binnen het sociaal domein. Het team bestaat uit 28 positieve, collegiale, gemotiveerde en betrokken medewerkers. Voor het team zijn we op zoek naar tijdelijk juridisch adviseur op gebied van subsidie- en contractmanagement.

Opdracht
Als juridisch adviseur werk je nauw samen met de kwaliteitsadviseurs Wmo, Jeugd en Participatie, beleidsmedewerkers- en adviseurs en de subsidie- en contractmanager. 
Taken die de juridisch adviseur uitvoert:

  • Je bent het juridische aanspreekpunt in het proces rond subsidies. Je draagt bij aan het opstellen en wijzigen van intern beleid, adviseert bij concrete subsidieaanvragen, bent verantwoordelijk voor de juridische kwaliteit van het subsidieproces en je voert verweer in bezwaar- en beroep. Adviseren/beantwoorden vragen over de toepassing van het subsidierecht;
  • Adviseren/beantwoorden van vragen over en het beoordelen en opstellen van contracten binnen het Sociaal Domein; Je adviseert hierin met name collega’s, management en bestuur bij juridische vraagstukken en draagt bij aan de voorbereiding van besluiten;
  • Algemeen juridisch advies binnen het Sociaal Domein.

Je hebt een positieve persoonlijkheid, maakt makkelijk contact en werkt graag samen. Je beschikt over uitstekende communicatieve eigenschappen; je bent een goede luisteraar, hebt het lef om de vraag achter de vraag te stellen en hebt gevoel voor politieke verhoudingen. Je bent zelfstandig, daadkrachtig en standvastig op de inhoud, en oplossingsgericht en dienstverlenend in jouw opstelling. Je kijkt op basis van jouw kennis en ervaring over de grenzen van het juridische kader heen en kunt collega’s in jouw argumenten meenemen. Je bent uitstekend in staat overzicht te houden van lopende zaken en de prioriteit daarvan. Je bent goed in het scheiden van hoofd- en bijzaken en kunt beoordelen welke vraagstukken je zelf moet oppakken en welke je met advies laat uitvoeren. Je bent leergierig én enthousiast om op een actieve wijze jouw bijdrage te leveren aan de kwaliteit van de (subsidie)contracten.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding Nederlands recht op minimaal WO niveau met een specialisatie op privaat-, bestuurs- of staatsrecht;
2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen het sociaal domein;
3. Aantoonbare werkervaring als jurist met de wet- en regelgeving van het sociaal domein o.a. Awb, Wmo, Jeugd en PW;
4. Beschikbaar per oktober 2024 voor gemiddeld 16 uur per week;

Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist met subsidie- en overeenkomstenrecht (o.a. ASV) (35 punten);
6. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als jurist met de wet- en regelgeving van het sociaal domein (o.a. Awb, Wmo, Jeugd en PW). Aantoonbaar aangegeven in CV (40 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen het sociaal domein binnen een gemeente (25 punten).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties van de afgelopen 4 jaar.

Werkdagen
De opdracht dient in twee aaneensluitende dagen van 8 uur te worden vervuld, werkdagen in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 14 oktober 11-13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 oktober bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 10 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.